fbpx

Социалните медии ще ограничават речта на омраза заради рекламодателите

Facebook, YouTube и Twitter се договориха с големите рекламодатели за първите стъпки в ограничаване на вредното съдържание онлайн.

Споразумението идва три месеца след като Facebook беше ударен от бойкот от страна на големи рекламодатели след демонстрациите на антирасизъм, последвали смъртта на чернокожия американец Джордж Флойд, убит от полицай.

Рекламодателите от години се оплакват, че големите социални медии правят твърде малко, за да предотвратят показването на реклами заедно с реч на омразата, фалшиви новини и друго вредно съдържание.

Междувременно големите технологични компании искат да бъдат разглеждани като предприемащи действия по въпроса, за да отблъснат призивите за повече регулация.

Съгласно споразумението, обявено в сряда от Световната федерация на рекламодателите, ще бъдат приети общи дефиниции за форми на вредно съдържание като реч на омразата и тормоз, а платформите ще приемат хармонизирани стандарти за докладване.

Платформите се съгласиха да дадат на рекламодателите по-голям контрол върху това какво съдържание се показва заедно с техните реклами, съобщи Ройтерс.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"