fbpx

Ключово решение на BMW потвърди за „нова ера“ в производството на батерии

BMW тръгва по стъпките на Tesla, става ясно от информацията, че китайската EVE Energy Co Ltd ще доставя на германския автомобилостроител големи цилиндрични батерии за електрическите му автомобили в Европа, с което той започва приема на нова технология, съобщава Ройтерс.

ЕVE са подписали договори да бъдат основен доставчик на BMW на батерийни клетки в Европа за новата му серия електрически превозни средства, които трябва да се появят на пазара от 2025 г.

Tesla тази година също започна да произвежда новата си цилиндрична батерия с по-голям формат 4680 – с диаметър 46 милиметра и дължина 80 милиметра. Компанията заяви, че очаква батерията да намали производствените разходи и да подобри обхвата в сравнение с текущото поколение 2170 цилиндрична батерия.

Базираните в Гуандун батерии на EVE ще бъдат с подобни размери, изтъкват източниците на агенцията. Това се потвърждава и от документи на компанията, които показват, че EVE планира голям завод за цилиндрични батерии в централен Китай.

Промяната на BMW, които в момента използват призматични батерии, подчертава нарастващата инерция за цилиндрични батерии с по-голям формат. Призматичните батерии, които са с правоъгълна форма, се превърнаха в най-разпространената форма на автомобилна батерия през последните две години, тъй като могат да бъдат по-плътно опаковани, спестявайки разходи. Но привържениците на цилиндричните батерии твърдят, че по-новите клетки с по-голям формат са станали по-рентабилни поради подобренията в енергийната плътност.

Китайският CATL, който е най-големият производител на батерии в света, също трябва да започне да доставя цилиндрични батерии на BMW от 2025 г.

Сериозни са очакванията, че тези батерии също ще бъдат клетки с голям размер, като за момента не е ясно колко батерии BMW планира да закупи от EVE и CATL.

Сделката на EVE с BMW накара китайската компания да обяви през март, че ще изгради съоръжение за производство на цилиндрични батерии в Дебрецен, Унгария – първият й завод в Европа. BMW също строи завод в този град, където планира да произвежда електромобили, разработени на неговата платформа Neue Klasse.

CATL от своя страна обяви миналата седмица, че ще построи най-големия завод за батерии в Европа с годишен капацитет от 100 гигаватчаса, също в Дебрецен, за да снабдява европейските производители на автомобили. Mercedes-Benz ще бъде най-големият му клиент.

Тъй като голяма част от новото търсене на батерии вероятно ще бъде за големи цилиндрични клетки, китайските производители на батерии, които са разчитали на огромен вътрешен пазар, където доминират призматичните клетки, ще трябва да променят курса като EVE и CATL, коментира Дуан Бинг, анализатор в Nomura, цитиран от Ройтерс.

EVE, основана от изследователя на литиево-йонни батерии Liu Jincheng през 2001 г. и също доставчик на Xpeng Inc, е много по-малък играч от CATL. Той е на осмо място с 2,3% пазарен дял в Китай, според данни на China Automotive Battery Innovation Alliance. За сравнение, CATL прави 47,6% от всички батерии, инсталирани в електромобили в Китай.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"