Най-висок дял на най-новите леки автомобили (2 години и по-малко) сред държавите-членки на ЕС е регистриран в Люксембург (22% от всички леки автомобили в Люксембург). Следват Франция, Австрия, Ирландия, Белгия и Швеция (всички между 16% и 17%). Данните са на Евростат за 2020 година.
Най-висок дял на леки автомобили на възраст от 2 до 5 години е отчетен отново в Люксембург и Ирландия (и двете по 28%) и в Белгия (24%).
От друга страна, най-висок дял на най-старите леки автомобили (20 и повече години) е регистриран в Полша (40%), Естония (33%) и Финландия (28%). За няколко страни, сред които и България, няма данни и Евростат не ги включва в изследването си.
Комбинирайки двата най-стари възрастови класа (над 20 и от 10 до 20 години), най-висок дял на пътнически автомобили, които са на възраст над 10 години, е регистриран в Литва (81%), следвана от Румъния (80%) и Полша (78%). Това е в рязък контраст с Люксембург (24%), Ирландия (29%) и Белгия (32%), където тези дялове са по-малко от една трета.
Евростат припомня, че през последните години различни страни предлагат програми, подкрепящи закупуването на нови автомобили с ниски емисии, като същевременно бракуват старите автомобили. Общата цел на тези програми е обновяване на автомобилния парк с машини с по-ниски емисии, като същевременно се стимулира икономиката. Обновяването на автопарка обаче е възпрепятствано от ограничения, свързани с пандемията от COVID-19 и прекъсванията на веригите за доставки.