Китайската социална медийна компания TikTok планира да отвори още два центъра за данни в Европа, информира висш изпълнителен директор. Това от наблюдателите се разчита като ход, който може да смекчи опасенията относно сигурността на данните на потребителите и да облекчи регулаторния натиск върху компанията, изтъква Ройтерс.
TikTok се стреми да увери правителствата и регулаторите, че личните данни на потребителите не могат да бъдат достъпни и съдържанието им не може да бъде манипулирано от Китайската комунистическа партия или някой друг под влиянието на Пекин.
Приложението за споделяне на кратки видеоклипове, собственост на китайската ByteDance, има за цел да разшири своето европейско съхранение на данни, изтъква генералният мениджър на TikTok за операции в Европа Рич Уотъруърт.
„Ние сме в напреднал етап на финализиране на план за втори център за данни в Ирландия с доставчик на услуги трета страна, в допълнение към този, обявен миналата година“, коментира той, цитиран от агенцията.
„Също така водим преговори за създаване на трети център за данни в Европа, за да допълним нашите планирани операции в Ирландия. Европейските потребителски данни на TikTok ще започнат да мигрират тази година, като това ще продължи и през 2024 г.“, добавя Уотъруърт.
В петък компанията отчете средно 125 милиона месечни активни потребители в ЕС между август 2022 г. и януари 2023 г., подлагайки я на по-строги правила на ЕС за онлайн съдържание, наложени от Закона за цифровите услуги (DSA).
DSA етикетира компании с повече от 45 милиона потребители като много големи онлайн платформи и изисква от тях да извършват управление на риска, външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс на поведение.
Европейската комисия даде на онлайн платформите и търсачките до 17 февруари да публикуват месечните си активни потребители. Много големите онлайн платформи разполагат с четири месеца, за да се съобразят с правилата или рискуват глоби.
В четвъртък Twitter обяви, че има 100,9 милиона средномесечни потребители в ЕС, въз основа на оценка за последните 45 дни.
Alphabet предостави един набор от числа, базиран на потребителски акаунти, и друг набор, базиран на излезли получатели, заявявайки, че потребителите имат достъп до неговите услуги, независимо дали влизат в акаунт или когато са излезли от него. Средният месечен брой влезли потребители възлиза на 278,6 милиона в Google Maps, 274,6 милиона в Google Play, 332 милиона в Google Search, 74,9 милиона в Shopping и 401,7 милиона в YouTube.
По-рано тази седмица Meta Platform заяви, че има 255 милиона средномесечно активни потребители във Facebook в ЕС и около 250 милиона средномесечно активни потребители в Instagram през последните шест месеца на 2022 г.