fbpx

Евтините китайски е-автомобили стреснаха бранша в Европа

Европейските производители на автомобили водят битка за производство на по-евтини електрически превозни средства и заличаване на лидерството на Китай в разработването на по-евтини, по-удобни за потребителите модели, изтъкват индустриални анализатори и ръководители на изложението за мобилност IAA в Мюнхен, цитирани от Ройтерс.

Трябва да намалим разликата в разходите с някои китайски играчи, които започнаха с електромобили поколение по-рано“, посочва изпълнителният директор на Renault Лука де Мео пред Ройтерс, добавяйки, че когато производствените разходи намалеят, цените също ще се понижат.

По думите на Де Мео каза китайският R5 EV, който трябва да излезе през следващата година, ще бъде с 25% до 30% по-евтин от електрически модели Scenic и Megane. Китайските производители на електромобили, включително BYD, Nio и Xpeng, се насочват към европейския пазар на електромобили, където продажбите са скочили с близо 55% до около 820 000 автомобила през първите седем месеца на 2023 г., съставляващи около 13% от всички продажби на автомобили.

Според автомобилната консултантска компания Inovev, 8% от новите електромобили, продадени в Европа досега тази година, са произведени от китайски марки, спрямо 6% миналата година и 4% през 2021 г.

Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие в Мюнхен са със седалище в Азия, като присъстват двойно повече китайски компании, включително производителите на електромобили BYD и Xpeng и производителят на батерии CATL, обръща внимание Ройтерс.

Това, което преди беше представяне на германската автомобилна индустрия, за да демонстрира изключително силната си позиция, сега е среща на равни между играчите от цял свят, особено Китай“, посочва Фабиан Бранд от консултантската компания Oliver Wyman.

Пристигането на китайски производители на EV в Европа поражда опасения, че те ще подкопаят местните производители на автомобили и ще доминират продажбите на елмектрически возила. Средната цена на EV в Китай е била по-малко от 32 000 евро през първата половина на 2022 г. в сравнение с около 56 000 евро в Европа, сочат анализатори от Jato Dynamics.

Европа трябва да спре да бъде наивна от макроикономическа гледна точка в лицето на Китай“, подчертава директорът на инженерния отдел на Renault Жил Льо Борн, посочвайки контрола на страната върху цялата верига за доставки на батерии.

Mercedes-Benz ще представи своя компактен клас CLA, а BMW своя Neue Klasse, като и двата модела са насочени към по-висок пробег и ефективност, като същевременно намаляват наполовина производствените разходи.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливър Блуме заявява, че чрез партньорствата си в Китай автомобилният производител има за цел да намали разходите за батерийни клетки с 50%.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"