fbpx

България първа в ЕС по онлайн покупки на дрехи и обувки

През 2022 г. над 9 милиона души в ЕС са работили като ИТ специалисти, което представлява почти 5% от работната сила в ЕС. В същото време 90% от хората в ЕС са използвали интернет през 2022 г. и 42% са имали достъп до уебсайтовете на публичните органи?

На фона на тези факти Евростат публикува данни (дял от хората, които пазаруват онлайн) за навиците при онлайн пазаруването и какви продукти европейците обичат да купуват онлайн.

България е на първо място по онлайн покупки на дрехи, обувки и аксесоари (81,3%), което е много над средното за ЕС (68,1%). На последно място е Естония с 55,2% пазарували онлайн тези стоки. Страната ни обаче е последна в ЕС по стриймване и теглене на филми (7,2%), първа е Норвегия със 71,4 на сто, а средните стойности за ЕС са 30,6%.

България (27%) е с по-добри показатели от средното ЕС ниво (26,6) при онлайн поръчката на козметика. Първа е Нидерландия с 37,3, на последно място е Унгария – 8,2.

Едва 26,5% от българите, които пазаруват онлайн са си поръчвали храна за дома. В ЕС делът е 30,4, първа е Кипър, а на последно място Полша (17,7).

България е на опашката по онлайн поръчка на билети за културни събития (17,9%). Зад нас е Румъния с 10,8, средното за ЕС е 29, а първа е Дания (51,6).

В Норвегия е най-висок делът на онлайн поръчките на транспортни услуги (70%). България е в дъното с 19,3 на сто, зад нас са четири държави, а последна е Словения 13,8. Средното за ЕС е 27,6.

При наемането онлайн на жилище страната ни е с по-добри данни (30,5%) от средните в ЕС (29,6). Най-висок е делът в Ирландия (50,9), а най-нисък в Полша (14).




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"