В Съединените щати прехласването по електрическите автомобили затихва. Автомобилната индустрия забелязва това и започва да намалява инвестициите, отбелязва capital.fr.
Ford и General Motors преразглеждат поставените си цели. За Ford набелязаната цел през 2023 г. 600 000 електроавтомобила да излязат от поточните лини се отлага за 2024 г., а предвидените 12 милиарда долара инвестиции в електрическите коли са замразени. Намерението General Motors, в партньорството с Honda, да създаде базов електрически автомобил, е отменено; проектът за електрически пикап и пускането на два нови модела, е отложен. Тази крачка назад от страна на бившия номер едно в американската автомобилна индустрия е изненадваща, защото той беше един от първите стари производители, които заложиха на това от 2015 г. да бъдат произвеждани само електрически автомобили.
Пазарът не може да поеме новопроизведените американски автомобили, казват автопроизводителите
И все пак американците никога не са купували толкова много електрически коли. Те представляват почти 8% от продажбите през третото тримесечие, което е увеличение от 50% в сравнение с предходната година. Но индустрията е надценила динамиката на пазара и произведените в американските заводи коли задръстват паркингите на дистибуторите, без да успеят да намерят купувач. Освен това инфлацията промени ситуацията. Дори Илон Мъск признава, че повишаването на лихвите е вредно за автомобилния пазар. Поради това производствените планове на неговия мексикански завод се корегират надолу.
В редица случаи политиката е тази, която доминира покупката на нов електрически автомобил и следователно му налага ограничителните линии
От идването си на власт в Белия дом Джо Байдън започна да провежда политика на значителни бонуси както за за индустрията, така и за потребителите. Докато тази на Доналд Тръмп е противоположна. Ефектът от това противопоставяне се вижда върху продажбите: на всеки петима избиратели на Демократическата партия, които си купуват електрически автомобил, само двама избиратели на Републиканската партия правят същото. Електрическата кола се смята от консерваторите за противоречаща на интересите на Америка. Тя унищожава работни места и ускорява изчезването на въглеводородите, един от източниците на сила и просперитет за най-голямата икономика в света.
От гледна точка на производителите, бензиновата кола е тази, която все още осигурява рентабилността на техния икономически модел
Благодарение на печалбите от продажбите на големите бензинови джипове, те могат да си позволят да увеличават заплатите, за да удовлетворят исканията на стачкуващите. В момента електрическите автомобили не са печеливши и ценовата война, започната от Илон Мъск, влошава ситуацията. Единственият добре познат път за печелене на пари минава през Китай, където цените на батериите са най-конкурентни. Това прави и Tesla, която изнася голяма част от автомобилите, произведени в китайския ѝ завод в Шанхай. Конкурентите може да се изкушат да последват примера му, но след това поемат риска да бъдат лишени от субсидиите по Закона за намаляване на инфлацията, които са запазени за нещата „made in America“.