Продажбите на iPhone на Apple в Китай са спаднали с 30% през първата седмица на 2024 г., информират анализатори на Jefferies, цитирани от Ройтерс. Изтъква се появата на признаци за нарастващ натиск от местни конкуренти като Huawei.
Спадът в продажбите на Apple е основният катализатор за цялостния двуцифрен спад в доставките на смартфони в Китай за първата седмица. Други марки като Android и Huawei постигат относително стабилен растеж на годишна база през този период, се посочва в анализа.
Този спад в продажбите на Apple се случва въпреки агресивното намаление на множество модели iPhone чрез големите китайски онлайн пазари. Например, iPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max са с 16% намаление на цената на платформата за електронна търговия Pinduoduo през първата седмица на 2024 г.
Спадът от 30% представлява ускоряване от спада от 3% на годишна база, който американската компания отбелязва през цялата 2023 г. на своя трети по големина пазар, изтъкват от Jefferies, добавяйки, че брокерската компания е стигнала до извода след собствено проследяване на пазара. По-конкретно, спадът от 3% през 2023 г. се равнява на 0,4% намаление на пазарния дял на Apple.
Анализаторите на Jefferies отбелязват, че спадът на Apple до голяма степен се дължи на конкурентния натиск, особено от Huawei, който пусна своята серия телефони Mate 60 през август миналата година.
Линията Mate 60 е широко разглеждана като отбелязваща завръщането на Huawei на пазара на смартфони от висок клас след години на санкции на САЩ, които възпрепятстваха напредъка му. За последното тримесечие на 2023 г. делът на Huawei на китайския пазар на смартфони се е повишил с около 6%.
Според анализаторите на Jefferies, Apple вероятно ще се сблъска с по-голям конкурентен натиск от местни модели през 2024 г. Тяхната прогноза предвижда, че обемите на доставките на Apple ще продължат да намаляват с двуцифрени числа през 2024 г., докато Huawei се очаква да продължи да печели пазарен дял.
По-конкретно, те изчисляват, че Huawei ще достави приблизително 64 милиона смартфона по целия свят през 2024 г. – значително увеличение от очакваните по-малко от 35 милиона, доставени през 2023 г.
След дългогодишен спад, китайският пазар на смартфони е готов за възстановяване, което прогнозират и други анализатори, като изследователската фирма IDC, която сочи неопределен годишен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие след десет последователни тримесечия на спад в доставките.