fbpx

Meta въвежда рестрикции за тийнейджъри в Instagram и Facebook

facebook реклама рекламодатели

Платформата Meta обяви намеренията си да спре достъпа на тийнейджъри до по-голям обем съдържание в Instagram и Facebook, съобщава Ройтерс. Това идва, след като регулаторите по целия свят притиснаха социалния медиен гигант да защити децата от вредно съдържание в приложенията му.

Всички тийнейджъри вече ще бъдат поставени в най-рестриктивните настройки за контрол на съдържанието в приложенията и допълнителните думи за търсене ще бъдат ограничени в Instagram, се посочва в изявление на Мета.

Тези действия ще затруднят още повече достъпа на тийнейджърите до чувствително съдържание като самоубийства, самонараняване и хранителни разстройства, когато използват функции като търсене и изследване в Instagram. Компанията изтъква, че мерките, които се очаква да бъдат въведени през следващите седмици, ще помогнат за предоставянето на по-„подходящо за възрастта“ изживяване.

Meta е подложена на натиск както в Съединените щати, така и в Европа заради обвиненията, че нейните приложения са пристрастяващи и са помогнали за разпалване на кризи с психичното здраве на младите хора.

Главните прокурори на 33 американски щата, включително Калифорния и Ню Йорк, съдиха компанията през октомври, заявявайки, че тя многократно е подвеждала обществеността относно опасностите от своите платформи. В Европа Европейската комисия потърси информация за това как Meta защитава децата от незаконно и вредно съдържание.

Регулаторният натиск последва свидетелски показания в Сената на САЩ от бивш служител на Meta, който твърди, че компанията е знаела за тормоза и други вреди, пред които са изправени тийнейджърите в нейните платформи, но не е предприела действия срещу тях.

Служителят призова компанията да направи промени в дизайна на Facebook и Instagram, за да подтикне потребителите към по-положително поведение и да предостави по-добри инструменти за младите хора за справяне с негативните преживявания.

Децата отдавна са привлекателна демографска група за бизнеса, който се надява да ги привлече като потребители на възраст, когато може да се впечатляват по-лесно и да затвърдят лоялността към марката.

За Meta, която е в ожесточена конкуренция с TikTok за млади потребители през последните няколко години, тийнейджърите могат да помогнат за осигуряването на повече рекламодатели, които се надяват децата да продължат да купуват техните продукти, докато пораснат.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"