Платформата Meta обяви намеренията си да спре достъпа на тийнейджъри до по-голям обем съдържание в Instagram и Facebook, съобщава Ройтерс. Това идва, след като регулаторите по целия свят притиснаха социалния медиен гигант да защити децата от вредно съдържание в приложенията му.
Всички тийнейджъри вече ще бъдат поставени в най-рестриктивните настройки за контрол на съдържанието в приложенията и допълнителните думи за търсене ще бъдат ограничени в Instagram, се посочва в изявление на Мета.
Тези действия ще затруднят още повече достъпа на тийнейджърите до чувствително съдържание като самоубийства, самонараняване и хранителни разстройства, когато използват функции като търсене и изследване в Instagram. Компанията изтъква, че мерките, които се очаква да бъдат въведени през следващите седмици, ще помогнат за предоставянето на по-„подходящо за възрастта“ изживяване.
Meta е подложена на натиск както в Съединените щати, така и в Европа заради обвиненията, че нейните приложения са пристрастяващи и са помогнали за разпалване на кризи с психичното здраве на младите хора.
Главните прокурори на 33 американски щата, включително Калифорния и Ню Йорк, съдиха компанията през октомври, заявявайки, че тя многократно е подвеждала обществеността относно опасностите от своите платформи. В Европа Европейската комисия потърси информация за това как Meta защитава децата от незаконно и вредно съдържание.
Регулаторният натиск последва свидетелски показания в Сената на САЩ от бивш служител на Meta, който твърди, че компанията е знаела за тормоза и други вреди, пред които са изправени тийнейджърите в нейните платформи, но не е предприела действия срещу тях.
Служителят призова компанията да направи промени в дизайна на Facebook и Instagram, за да подтикне потребителите към по-положително поведение и да предостави по-добри инструменти за младите хора за справяне с негативните преживявания.
Децата отдавна са привлекателна демографска група за бизнеса, който се надява да ги привлече като потребители на възраст, когато може да се впечатляват по-лесно и да затвърдят лоялността към марката.
За Meta, която е в ожесточена конкуренция с TikTok за млади потребители през последните няколко години, тийнейджърите могат да помогнат за осигуряването на повече рекламодатели, които се надяват децата да продължат да купуват техните продукти, докато пораснат.