fbpx

ЖП профилът прави средния транспортен коридор екологичен маршрут

Транскаспийският международен транспортен маршрут (ТМТМ – TITR или „Средният коридор“) е зелен маршрут. Това изтъква, цитиран от Blacksea-caspia, казахстанският министър на националната икономика Алибек Куантъров по време на панелната сесия „Нова зора за Евразия“ на Световния икономически форум в Давос. Твърдението му е напълно логично, доколкото жп транспортът се възприема като един от екологичните.

По думите му този маршрут е „зелен“, което от своя страна съответства на политиката за постигане на въглеродна неутралност като част от изпълнението на задълженията на Парижкото споразумение. Куантъров също така е отбелязал, че за успешното реализиране на Средния коридор са необходими усилията на всички страни по маршрута за премахване на „тесните места“, които възпрепятстват неговото развитие.

Трябва да се отбележи, че Средният коридор свързва контейнерните железопътни товарни превози на Китай и страните от Европейския съюз през страните от Средна Азия, Кавказ, Турция и Източна Европа.

Многостранна мултимодална транспортна инфраструктура свързва фериботните терминали на Каспийско и Черно море с железопътните системи на Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузия, Турция, Украйна и Полша.

Средният коридор допринася за увеличаване на товарния трафик от Китай към Турция, както и към европейските страни и в обратната посока. Товарен влак, движещ се по този коридор, доставя стоки от Китай до Европа средно за 20-25 дни и това е едно от основните предимства на този транспортен маршрут.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"