fbpx

Бизнес обедите отново на мода

Бизнес обядът отново е на мода и набира популярност, тъй като мениджърите все по-често го използват като възможност за нови контакти и изграждане на важни професионални отношения. Проучване на International Workplace Group в същото време хвърля светлина върху тази тенденция и показва, че бизнес обядите все по-често се провеждат в предградията – по-близо до местата, където служителите живеят.

Проучване сред над 500 бизнес лидери, проведено през май тази година, показва, че две трети (68%) от тях посещават повече бизнес обяди, отколкото преди две години. Делът нараства до 80% сред хората на възраст между 25 и 34 години, което показва колко високо поколението Z и милениъл мениджърите ценят личните срещи в хибридната работна среда.

Изследването на IWG показва, че бизнес обядите, които някога бяха запазена територия на централните бизнес райони, сега се провеждат и в сърцето на кварталите. Четирима от всеки пет (80%) респонденти споделят, че вече организират обяди по-близо до предградията и градовете, където живеят – благодарение на нарастващата употреба на гъвкави локални работни пространства, които премахват нуждата от дълги пътувания до офиса.

Предишен анализ на IWG и Arup показва, че хибридната работа може да добави до 327 милиона паунда към икономиките на селските и крайградските райони, като увеличените местни разходи за храна и напитки са основен фактор за това.

Данните на OpenTable показват, че броят на хранещите се в ресторант в сряда се е увеличил с 10% само за последната година – най-големият ръст спрямо всички дни от седмицата. Тази тенденция съвпада с данните на International Workplace Group за посещаемостта на офисите и споделените работни пространства, според които сряда е най-популярният ден за работа от професионално работно място.

Последното изследване подчертава, че бизнес лидерите присъстват средно на четири и половина бизнес обяда месечно, като близо седем от всеки десет (69%) ги определят като решаващи за сключването на сделки, а четирима от всеки пет (82%) признават значителното им въздействие върху бизнес резултатите.

В епоха, все повече доминирана от технологиите, 87% от мениджърите са съгласни, че срещите лице в лице са от решаващо значение. Освен това бизнес обядите стават все по-лични събития – 81% посочват, че сега срещите са по-малки и по-фокусирани, за разлика от по-големите събирания, обичайно явление преди пандемията.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"