Потребителите на Twitter гласуваха в анкета Илон Мъск да се оттегли от поста главен изпълнителен директор на социалната платформа, което е израз на негативната реакция срещу милиардера по-малко от два месеца, след като той придоби компанията.
В анкетата, която лично Мъск пусна в неделя, около 57,5% отговориха с „Да“, а 42,5% бяха против идеята Мъск да се оттегли от поста шеф на Twitter. В гласуването са участвали над 17,5 милиона души.
Ройтерс припомня, че при стартирането на анкетата Мъск заяви, че ще се съобрази с резултатите от допитването, без да дава подробности кога ще се оттегли, ако резултатите покажат, че трябва.
Междувременно акциите на Tesla Inc, оглавявана от Мъск, се повишиха с около 5% в предпазарната търговия. Инвеститорите на Tesla са силно загрижени, че Мъск се е разсеял твърде много след сделката с Twitter.
Акциите на Tesla вече загубиха близо 60% от стойността си тази година, тъй като, подобно на други производители на автомобили, се бори с проблемите на веригата за доставки и нарастващата конкуренция в пространството на EV.
„Изглежда управлението на Мъск като главен изпълнителен директор на Twitter ще приключи и това ще има голям положителен ефект за акциите на Tesla“, коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс.
Tesla е класиран сред едни от най-добрите производители на автомобили в света, доставяйки приблизително около милион коли всяка година. Но неотдавнашните логистични предизвикателства, свързани с блокиранията в Китай заради ковид, по-високите разходи за заеми и лошата перспектива за глобалния икономически растеж породиха безпокойство.
Миналия месец Мъск каза пред съд в Делауеър, че ще намали времето си в Twitter и в крайна сметка ще намери нов лидер, който да управлява компанията за социални медии. В отговор на коментар на един потребител на Twitter относно възможна промяна на главния изпълнителен директор, Мъск каза в неделя „Няма наследник“.
Анкетата, пусната от милиардера, който в неделя бе в Доха за финала на световното първенство по футбол, идва след неделната актуализация на политиката на Twitter, която забранява акаунти, създадени единствено с цел популяризиране на други социални медии, и съдържание, което съдържа връзки или потребителски имена за конкурентни платформи.