Рекламодателите може да не са склонни да харчат в Twitter, ако Илон Мъск реализира плановете си за насърчаване на свободната реч в платформата на социалните медии, коментират анализатори, цитирани от Ройтерс.
Въпреки че Мъск, самопровъзгласил се за свобода на словото, не е дал подробности за това как планира да „подобри и поправи“ Twitter, той многократно изтъква, че социалната платформа не прави достатъчно, за да позволи свободата на словото, критикувайки политиките за модериране на съдържанието.
Ройтерс добавя, че рекламата е основният източник на приходи за Twitter и анализаторите се опасяват, че необузданата свобода на словото може да прерасне в дезинформация и реч на омразата, което потенциално да накара рекламодателите да се разграничат от услугата.
„Очакваме, че рекламодателите ще бъдат по-малко склонни да харчат в Twitter, ако Илон Мъск премахне модерирането на съдържанието, за да насърчи свободата на словото“, казва анализаторът на MoffettNathanson Майкъл Натансън.
Ако Мъск изпълни обещанията си, рекламодателите в Twitter може да преминат към платформи като Youtube на Alphabet, TikTok или други канали, отбелязва още Натансън.
16-годишната компания, която се очертава като един от най-влиятелните онлайн обществени платформи в света с около 200 милиона потребители, отчете 4,51 милиарда долара приходи от реклами за 2021 г., което е около 89% от общите й продажби.
Мъск намеква също и за бизнес модел, базиран на абонамент. Но това може да насочи разходите за реклама към по-малки играчи като Pinterest и Snapchat, сочат анализатори от MKM Partners.
„Вярваме, че ще има значителни вълнообразни ефекти в цялата онлайн рекламна екосистема, тъй като Twitter ще трябва да премине през процеса „преход към частното“ през следващите няколко месеца“, казват те.
Сделката е одобрена от борда на Twitter и е малко вероятно да се сблъска с някакви регулаторни пречки, според анализатори, изтъква още Ройтерс.