fbpx

Проучване: Компаниите трябва да печелят доверието на клиентите да споделят данни

Мениджъри, които се доверяват на данни носят 165% по-високи резултати, показва глобално проучване на IBM сред 13 500 мениджъри на висши ръководни позиции от целия свят.

Целта е проучване на механизмите, с които компаниите постигат лидерство на пазара, повишавайки доверието в работата на компанията и споделянето на данни с нея.

Проучването е проведено от Института за стойност на бизнеса на IBM (IBM Institute for Business Value – IBV) в сътрудничество с Oxford Economics и изследва висшия мениджмънт на водещи брандове в 98 страни и 20 индустрии.

Резултатите сочат, че лидерството на пазара най-често се постига, когато организацията отчита високо ниво на доверие в данните от потребителите си, собствените бизнес процеси и цялостната партньорска екосистема.

Макар и едва 9 % от анкетираните, има лидери, които се открояват с разбирането, че прозрачността, взаимността и отчетността са от изключително значение за спечелване на доверието на ключовите заинтересовани страни. Тези мениджъри използват информацията, за да изграждат доверието на клиентите, да създават култура на взимане на решения, основани на данните и умело да споделят данни с другите партньори от екосистемата, без да губят конкурентно предимство.

Според разбиранията им изграждането на доверие в отношенията с клиентите е стратегическа необходимост и влагат сериозни усилия за да го постигнат и задържат.

Проучването установява, че:

  • 82% от лидерите силно вярват, че данните спомагат за създаването на стратегическо предимство при повишаване нивото на доверие на клиентите, както и за постигане на крайните резултати.
  • Тези лидери имат предимство от 22% спрямо своите конкуренти в умението си да уважават поверителността на личните данни на клиентите си като основно конкурентно предимство.

Тази дискусия е изключително важна в момент, когато потребителите все повече се замислят за това дали са склонни да споделят лична информация. 81% от глобалните потребители казват, че през последната година се притесняват все повече за това, как компаниите използват техните лични данни.

В същото време проучването показва, че нараства склонността за споделяне на информация с компании, които са прозрачни в това, как се използват данните на потребителя – 81% твърдят, че подкрепят активно компании, които са прозрачни в използването на лични данни и избягват да работят с компании, които не го правят.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"