fbpx

Искаме да провокираме повече инициативност, смелост, предприемчивост

Издателят на Икономически живот и главен мениджър на „Развитие“ КДА, Александър Александров, говори по време на Осмата церемония „Бизнесмен / Бизнесдама на България“

Преди 20 години редакцията на най-стария икономически вестник у нас, „Икономически живот“, създава конкурс, чиято цел е да отличава хората от реалния бизнес – мениджъри, ръководители, собственици. Търси се освен удовлетворението от наградата, но и дискусията, поставянето на успеха във фокуса на общественото внимание, показването на добри практики, провокиране на повече инициативност, смелост, предприемчивост.

Украшението на конкурса е и орденът, връчван на лауреатите – прекрасно творение на Монетния ни двор. През годините негови носители са достойни и успели наши бизнесмени – Симеон Пешов, Александър Кашукеев, Стефан Райчев, Кирил Сандов, Богдан Угърчински.

Естествено, основна заслуга за организирането на всички 7 конкурса до момента, както и настоящия, имат издателите и редакционният екип на в-к „Икономически живот“. Като казах „най-старото икономическо издание“ имах предвид основаването му през 1966 година. Но наши изследвания установиха, че още през 1923 година, видни тогава финансисти и стопански анализатори, създават едноименен вестник – „Икономически живот“, а след това и списание под същото име. През годините, разбира се, формата и съдържанието се мени, но традициите остават.

За мен бе удоволствие и предизвикателство през 2008 година да придобия изданието, поради което подходихме максимално амбициозно както към структурирането на редакционния екип и задачите му, така и към оформлението и визията на вестника. Позволихме си акцент да бъде и розовата хартия на изданието по подобие на безспорния еталон FT.

През 2009 година организирахме и 7-мия конкурс „Бизнесмен на България“, спечелен от г-н Богдан Угърчински. Бяхме убедени, че този ивент е наистина „черешката на тортата“ в редакционната дейност на вестника.

Всички обаче знаем трансформациите, които коренно променят медийния свят. „Хартията“ губи, или може би дори – загуби, своите позиции за сметка на web базираните медии. Това оказа своето негативно влияние, най-вече на консервативни и със сериозно съдържание медии като в-к „Икономически живот“, което предопредели и неговото спиране.

11 години по късно обаче медиата „Икономически живот“ отново е факт, разбира се в онлайн формат, но също толкова амбициозно и целенасочено. Традициите трябва да се следват и ние го правим, което се доказва от факта, че сме се събрали тази вечер, за да определим осмия „Бизнесмен на България“.

Орденът е същият, но Икономическият съвет реши да промени или по-скоро да допълни наименованието на конкурса, предвид стопанската реалност в световен мащаб. И така, вече имаме „Бизснесмен/Бизнесдама на България“, решение, оказало се изключително навременно, поглеждайки към списъка с номинираните за Приза.

Казват, че в тежки ситуации е важно да бъдеш оптимист. Пандемията ни постави в сложна обстановка и за живот, и за стопанска дейност. Но аз вярвам, че всичко ще отмине и си позволявам дори да мисля и планирам девети, юбилеен десети и следващи издания на нашия конкурс.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"