Очаква се данните да покажат ръст на продажбите на автомобили в САЩ през първите три месеца на годината поради стабилно търсене, съобщава Ройтерс. Това се случва в момент, в който индустрията се подготвя за последиците от последните мита на президента Доналд Тръмп.
Компанията за пазарни проучвания Cox Automotive изчислява, че обемът на продажбите на нови автомобили в САЩ се е увеличил с 0,6% до 3,79 милиона единици през първото тримесечие спрямо година по-рано.
„Автомобилните тарифи – които сега трябва да влязат в сила на 2 април – може да са изтеглили напред някои покупки на превозни средства през първото тримесечие“, заявява Джесика Колдуел, ръководител на прозренията в доставчика на автомобилни данни Edmunds, цитирана от Ройтерс.
Пикапите и SUV-овете на General Motors се очаква да му помогнат да запази първото си място през тримесечието, следван от подразделението на Toyota Motor в Северна Америка и Ford. Производителят на електрически превозни средства Tesla се очаква да отчете спад в доставките на автомобили през първото тримесечие в сряда.
Ходът на президента Тръмп да наложи мита върху вноса на автомобили в САЩ се възприема широко като оказващ тежест върху потребителските настроения и принуждаващ преосмисляне на покупките.
Митата биха могли също така да намалят броя на евтините вносни превозни средства на пазара, като компактния пикап Maverick на Ford, което допълнително затруднява достъпността, тъй като средната цена на новото превозно средство близо 50 000 долара.
Според Колдуел митата вероятно ще създадат предизвикателства за индустрията през второто тримесечие и след това, като се очаква отстъпките да бъдат по-трудни за постигане.