fbpx

Да напълниш резервоара в Париж: мисия почти невъзможна

В рамките на политиката си за озеленяване на градската среда, Париж не крие, че иска да изхвърли колите извън стените си. Сред мерките, които се въвеждат за постигането на тази цел, бензиностанциите са обречени да изчезнат, пише capital.fr.

Париж се превърна в градът на предизвикателствата за автомобилистите. След хегемонията на велосипедните пътеки по пътищата, винетката Crit’air* и увеличението на цените на местата за паркиране, собствениците на коли сега се изправят пред нов проблем – недостиг на бензиностанции. Някога осеяна с бензиностанции на всеки ъгъл, френската столица сега има само 47 в сравнение с 61 през 2018 г., пише Le Parisien. Тази тенденция се вписва в стремежа на Общината да намали мястото на автомобила в градския пейзаж. „Целта е да има все по-малко и по-малко“, казва Жак Бодрие, заместник-кмет на Париж.

Градоустройственият план на Париж има за цел да възстанови пространството, което преди е било заето от автомобилите, за да го превърне в обществени пространства, социални жилища и зелени площи, обяснява той. Тази политика е насочена преди всичко срещу гаражите, наземните паркинги и бензиностанциитe, които блокират множество парцели.

„Нямаш интерес да ти свърши бензинът в Париж“

Намаляването на броя на колите в столицата вече е осезаемо, като едва всяко трето домакинство притежава такава. Остава обаче трудно да се разбере дали количеството на продадения бензин в района на Париж намалява, тъй като бензиностанциите не споделят тази информация. Дори и най-малките сервизи, наречени „тротоарни” или „аварийни”, постепенно изчезват. Тъй като цените там са високи поради по-високите разходи за закупуване на части от производителите, съчетани с по-ниски обеми на продажби, тъй като потребителите предпочитат да ги избягват.

Още повече, те вече не отговарят на настоящите екологични стандарти, подчертава експерт от бранша, особено по отношение на отстоянието от жилищните сгради – нещо твърде сложно в Париж. В този смисъл кметството не е подновило някои разрешителни, по-специално в Porte Maillot и Porte d’Orléans, в полза на проекти за изграждане на жилищни сгради. Днес те вече нямат разрешителни да работят. Дори подземните сервизи вече не трябва да съществуват, подчертава той. Ето защо вървим към закриване, без да предвиждаме откриване на нови в близките години“. И експертът добавя с ирония: „Днес нямаш интерес да останеш без гориво в Париж!

* Френският сертификат за качество на въздуха Crit’Air е винетка, издадена, за да покаже съответствието на автомобила с европейските стандарти за емисии.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"