Държавата поиска от авиокомпания Wizz Air план за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети, който трябва да бъде предоставен до петък, 11 август.
Главният директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Анелия Маринова е посочила по време на среща с представители на Wizz Air Hungary Ltd, че до момента ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. По думите й само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.
„Това буди сериозно притеснение в националния орган по правоприлагане и ще предприемем мерки за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват“, изтъква Маринова.
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията са поели ангажимент до 3 седмици да разгледат всички тях. Според тях грешка в информационната им система е попречила оплакванията да бъдат получени.
Двете страни са се договорили още този месец да започнат редовни срещи с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Срещата е в продължение на започнатите разговори през миналата седмица в Министерството на туризма, които са сигнализирани от туристическия бранш за зачестяване на случаите с отменени и закъснели полети.