Десетокласниците са имали определени затруднения със задачи, свързани с финансовата грамотност по време на тазгодишното националното външно оценяване в десети клас. Това показват резултатите, обявени от просветния министър проф. Галин Цоков, цитиран от БТА.
По думите му, резултатите по математика показват, че учениците са се справили с част от практическите задачи, които са свързани с разстояние, с време и с измерване на различни величини, но имат определени затруднения със задачи, свързани с финансовата грамотност. Той уточнява, че учениците са се затруднили при изчисляването на лихви и това трябва да се подобри през следващите години, като акцент в преподаването на математика в рамките на първия гимназиален етап на обучение.
Лекият спад на резултатите – с около една точка и четири десети от миналата година по математика, до голяма степен се дължи на това, че само една четвърт от учениците са успели да решат задачите, свързани с финансовата грамотност. Средният резултат от тази година по математика в десети клас е 33,1 точки, а през миналата година е бил 34,5 точки, съобщава образователният министър.
Проф. Цоков изтъква, че около 50 процента от задачите в сегашното външно оценяване в десети клас са с практическа насоченост и част от тях са с интегрален характер. По математика задачите с практическа насоченост от националното външно оценяване сега в десети клас са около 48 процента, а по български език и литература са малко повече.