България и Румъния започват едновременни предпроектни проучвания на петте локации от двете страни на Дунав за изграждане на нови мостове. За румънската страна драгирането на Дунав е приоритет. Българската страна ще отговори адекватно на това, като още от 20 юни ИАППД започва драгиране на реката със собствени средства, а до една седмица ще обявим и обществена поръчка за драгажни дейности, заявява министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на среща в Букурещ на съвместната българо-румънска работна група по свързаността, която е под патронажа на двамата премиери.
По думите на Събев е осигурено финансиране за удълбочаване на Дунав в размер на 15 млн. лева. „Документацията е подготвена и вече е изпратена в Агенцията за обществени поръчки за предварителен контрол, а средствата са разпределени за 3-годишен период“, изтъква министърът.
Събев е информирал румънския си колега, че България има пълна готовност за пускането на фериботната връзка Русе-Гюргево, като е предложил да се извършва общ граничен контрол в Русе, докато в Гюргево се създадат необходимите условия за това. Вицепремиерът Гриндяну е поел ангажимент да съдейства пред местните власти за ускоряване на действията в Гюргево.
Става ясно още, че българската страна е предвидила да започне ремонт на своята част от Дунав мост I през юли, което от гледна точка на румънската делегация може да създаде сериозни проблеми за туристическите и търговските потоци. Министър Събев ще обсъди въпроса с вицепремиера Гроздан Караджов, за да може да се планира времето за ремонт така, че трафикът между двете държави да се затрудни в минимална степен.