Между 2017 г. и 2022 г. търговията с електрически и хибридни автомобили в ЕС регистрира зашеметяващ ръст, изтъква Евростат, представяйки свое проучване. През 2022 г. 42% от общия брой внесени автомобили са били електрически или хибридни, което показва увеличение от 35 процентни пункта в сравнение с 2017 г. Промяната в износа също е ясно видима с 24 pp увеличение през 2022 г. (26% от общ брой изнесени автомобили) от 2017 г. (2% от общия брой).
Хибридните автомобили без Plug-in са били от 6% от общия внос на автомобили и 0,4% от износа на автомобили през 2017 г., което в пред 2022 година стига до съответно 21% и 13%. Напълно електрическите автомобили представляват 15% (+14 процентни пункта в сравнение с 2017 г.) от вноса на автомобили и 9% от износа (+8 процентни пункта) през 2022 г., Plug-in хибридните автомобили представляват 7% (+6 процентни пункта) от вноса на автомобили и 4% от износа (+3 процентни пункта).
По отношение на стойността, през 2022 г. ЕС е похарчил общо 37,0 милиарда евро за внос от страни извън ЕС за хибридни и електрически автомобили, което е увеличение от 27%, в сравнение с 2021 г. (29,1 милиарда евро). Вносът на хибридни автомобили без Plug-in е на стойност 16,0 милиарда евро, следван от изцяло електрически автомобили (12,6 милиарда) и хибридни автомобили с плъгин (8,4 милиарда евро).
Износът на същите продукти за страни извън ЕС възлиза на 59,1 милиарда евро на обща стойност, +41% в сравнение с 2021 г. (42,0 милиарда евро). Износът на неplug-in хибридни автомобили възлиза на 28,5 милиарда евро, докато износът на изцяло електрически автомобили достигна 22,4 милиарда евро, а на plug-in хибридни автомобили – 8,1 милиарда евро.
Хибридните автомобили без Plug-in са най-голямата търгувана категория сред хибридните и електрически автомобили. Първите 3 страни извън ЕС, от които ЕС е внесъл хибридни автомобили без Plug-in, са Обединеното кралство с 3,4 милиарда евро (съответстващи на 21% от общия внос на хибридни автомобили без Plug-in), следвано от Япония ( 2,8 милиарда евро) с процентен дял от 18% и Türkiye (2,5 милиарда евро) с 15% дял.
Първите 3 основни държави извън ЕС за износ са Съединените щати (8,7 милиарда евро) с процентен дял от 30%, следвани от Обединеното кралство (4,5 милиарда евро) с 16%, и Норвегия (4,3 милиарда евро) с 15 %.