Регулаторите на ЕС в областта на антитръстовото право са подготвили въпросници до търговци на дребно и платежни компании, чрез които търсят информация дали стандартизирано обобщение на таксите от Visa и Mastercard и по-голяма прозрачност относно таксите биха отговорили на техните опасения. Ройтерс коментира, че това показва засилване на предварителното разследване на Visa и Mastercard.
Двете компании, които начисляват такси по схемата за услуги, свързани с участието им в тяхната картова система и обработват около две трети от картовите плащания в еврозоната, отдавна се сблъскват с оплаквания от търговци и платежни компании.
Новите въпросници се фокусират предимно върху по-проста и по-прозрачна структура на таксите и как Visa и Mastercard трябва да се справят с глобите, налагани на търговците на дребно и платежните компании.
Потърсени от Ройтерс Mastercard повтаря предишни коментари – „Mastercard предлага на потребителите и бизнеса избор, начини за плащане и получаване на плащания, които са безпроблемни и безгрижни, сигурни и най-удобни за тях“, се посочва в имейл, изпратен до агенцията.
Респондентите са питани дали стандартизирано обобщение на таксите, категоризирани по вид от Mastercard и Visa, включително описания и обхванати услуги, и изготвено на ясен и разбираем език, би било подходящо решение.
В 11-страничните въпросници се задава въпросът и дали промените в договорите, включително условията, услугите и таксите, трябва да се основават на обективни, прозрачни, общи и недискриминационни критерии.
Регулаторните органи искат да знаят дали изискването картовите схеми да фактурират глобите отделно би помогнало на търговците на дребно и платежните компании да установят причината за таксите и да ги оспорят, когато е уместно, както и процеса за оспорването им.
Крайният срок за отговори е 18 юни.