Сериозно ескалира конфликтът между работниците на Volkswagen и ръководството на групата, което е подложено на сериозен натиск да намали разходите и да остане конкурентоспособно в светлината на по-слабото търсене в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.
Припомняме, Volkswagen планира да затвори най-малко три фабрики в Германия, да съкрати десетки хиляди служители и да свие останалите си заводи в най-голямата икономика в Европа. Най-големият производител на автомобили в Европа преговаря от седмици със синдикатите относно плановете да обнови бизнеса си и да намали разходите, включително обмисляне на затваряне на заводи в Германия за първи път.
„Ръководството е напълно сериозно за всичко това. Това не е дрънкане на оръжие в кръга на колективното договаряне“, заявява Даниела Кавало, ръководител на работническия съвет на Volkswagen, говорейки пред няколко стотици служители в най-големия завод на автомобилния производител във Волфсбург. „Това е планът на най-голямата индустриална група в Германия да започне разпродажбата в родната си страна Германия“, добавя Кавало, без да уточнява кои заводи ще бъдат засегнати или колко от около 300 000 служители на Volkswagen Group в Германия могат да бъдат съкратени, отбелязва Ройтерс.
Работническите съвети оказват допълнителен натиск върху германското правителство да предприеме действия срещу постоянната слабост на своята икономика, която е изправена пред втора поредна година на свиване и кара коалицията на канцлера Олаф Шолц да търси начини да стимулира растежа. Според Кавало Берлин трябва спешно да излезе с генерален план за германската промишленост, за да гарантира, че тя няма да „се разпадне“.
Междувременно говорител на правителството уверява, че Берлин е наясно с трудностите на Volkswagen и остава в тесен диалог с компанията и представителите на работниците. „Позицията на канцлера по този въпрос обаче е ясна, а именно, че възможните грешни управленски решения от миналото не трябва да са в ущърб на служителите. Сега целта е да се запазят и осигурят работни места„, со посочва по време на редовния брифинг на говорителя.
С това лошите новини за германските производители на автомобили не свършват, след като миналата седмица Mercedes-Benz обеща да засили мерките за намаляване на разходите, след като приходите му се свиха.
Porsche, която е мажоритарна собственост на Volkswagen, междувременно заяви, че съкращава дилърската си мрежа в Китай, за да отрази слабото търсене на най-големия автомобилен пазар в света, като също така отбелязва милиарди евро съкращения на разходите.
Германските производители на автомобили също се опасяват, че ще бъдат хванати в прицела на търговска война между Европейския съюз и Китай, тъй като тази седмица ще влязат в сила високи мита на ЕС върху китайските електрически превозни средства, а Пекин обяви, че ще отговори с по-високи мита върху европейския внос на по-мощни автомобили, които в мнозинството си са германско производство.