fbpx

Еврокомисията завишава изискванията за СО2 емисии за транспортния сектор

Европейската комисия предложи по-амбициозни цели за въглеродните емисии за нови тежкотоварни превозни средства (HDV), които да са валидни от 2030 г. нататък. Въпросните цели ще помогнат за намаляване на емисиите на CO2 в транспортния сектор – камионите, градските автобуси и автобусите на дълги разстояния са отговорни за над 6% от общите емисии на парникови газове в ЕС и повече от 25% от емисиите на ПГ от автомобилния транспорт.

От комисията отбелязват, че тези засилени стандарти за емисии ще гарантират, че този сегмент от сектора на автомобилния транспорт допринася за преминаването към мобилност с нулеви емисии и целите на ЕС за климата и нулевото замърсяване.

ЕК предлага постепенно въвеждане на по-строги стандарти за емисии на CO2 за почти всички нови тежкотоварни автомобили със сертифицирани емисии на CO2 в сравнение с нивата от 2019 г., по-специално:

  • 45% намаление на емисиите от 2030 г.;
  • 65% намаление на емисиите от 2035 г.;
  • 90% намаление на емисиите от 2040 г.

За да стимулира по-бързото внедряване на автобуси с нулеви емисии в градовете, Комисията също така предлага всички нови градски автобуси да бъдат с нулеви емисии от 2030 г.

В съответствие с целите на Европейския зелен пакт и REPowerEU, това предложение се очаква да има положително въздействие върху енергийния преход, като намали търсенето на вносни изкопаеми горива и повиши спестяването на енергия и ефективността в транспортния сектор на ЕС. Очаква се да се осигурят ползи за европейските транспортни оператори и потребители чрез намаляване на разходите за гориво и общите разходи за притежание и ще осигури по-широко внедряване на по-енергийноефективни превозни средства. Освен това ще подобри качеството на въздуха, особено в градовете, и здравето на европейците.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"