fbpx

Европейските производители на автомобили искат „здравословна конкуренция“ на пазара

Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) реагира на информацията, че Европейската комисия е решила да наложи временни изравнителни мита върху вноса на електрически автомобили, произведени в Китай, обвързвайки това с първоначалните констатации от антисубсидийнот разследване, започнало миналата година.

От ACEA изтъкват, че свободната и справедлива търговия е от съществено значение за създаването на глобално конкурентна европейска автомобилна индустрия, докато здравословната конкуренция стимулира иновациите и избора за потребителите.

Свободната и справедлива търговия означава гарантиране на равни условия за всички конкуренти, но това е само една важна част от глобалния пъзел за конкурентоспособност. „Това, от което европейският автомобилен сектор се нуждае преди всичко, за да бъде конкурентоспособен в световен мащаб, е стабилна индустриална стратегия за електромобилност“, коментира генералният директор на ACEA, Сигрид де Врис.

По думите й, това означава осигуряване на достъп до критични материали и достъпна енергия, съгласувана регулаторна рамка, достатъчна инфраструктура за зареждане и зареждане с водород, пазарни стимули и много повече.

АСЕА разпространява и информация за пазара на автомобили в Европа и участието на Китай, който е третият по големина пазар по стойност за износа на автомобили от ЕС след САЩ (на първо място) и Обединеното кралство (на второ място):

  • 438 034 акумулаторни електрически коли са внесени от Китай в ЕС през 2023 г. на стойност 9,7 милиарда евро.
  • 11 499 акумулаторни електрически автомобила са били изнесени от ЕС за Китай през 2023 г. на стойност 852,3 милиона евро.
  • Пазарният дял на автомобилите, произведени в Китай, в продажба в ЕС се повишава от около 3% до над 20% през последните три години, като китайските марки представляват около 8% от този пазарен дял



Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"