Корабоплавателната индустрия разглежда амоняка като алтернативно гориво за зареждане на кораби, на фона на други текущи планове за намаляване на въглеродните емисии и постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г.
Ройтерс представя осем компании с проекти за кораби, работещи с амоняк, сред които:
NIPPON YUSEN KAISHA (NYK)
NYK с IHI Power Systems и Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK) завършиха на 23 август първия в света влекач, задвижван с амоняк, Sakigake. Корабът ще работи в Токийския залив в продължение на три месеца. NYK също изгражда първия в света среден газовоз, работещ с амоняк, планиран за завършване през ноември 2026 г.
MITSUI O.S.K LINES (MOL)
MOL, в сътрудничество с Глобалния център за морска декарбонизация и Yara International, завърши първото в света прехвърляне на амоняк от кораб на кораб (STS) на котва в австралийското пристанище Дампиър. Два трансфера, всеки от които включваше 4000 кубически метра амоняк, бяха извършени между два газовоза, за да се симулират операции за бункериране. MOL получи и принципно одобрение от обществото за класификация на корабоплаването ClassNK за проектиране на 210 000 DWT (дедуейт тонаж) кораб за насипни товари, задвижван с амоняк.
Itochu
Японската търговска къща Itochu подписа първоначално споразумение с доставчика на корабно гориво Peninsula Petroleum за съвместно разработване на бункер за амоняк в Алхесирас, Испания.
Trafigura
Глобалната търговска къща за стоки Trafigura поръча четири средни газовоза от HD Hyundai Mipo Dockyard, с опция за използване на втечнен нефтен газ или амоняк като гориво. Тези кораби с двойно гориво ще бъдат доставени от 2027 г.