fbpx

Големи руски предприятия въвеждат принудителна 4-дневна работна седмица

Руският производител на танкове и вагони „Уралвагонзавод“ ще премести част от персонала си в цивилния сектор на четиридневна работна седмица на фона на отслабващото търсене. Това е съобщила пресслужбата на компанията пред руски медии, цитирани от Ройтерс.

Мярката идва в момент, когато най-големите руски индустриални компании, включително автомобилни производители, минни и металургични компании, изпращат служители във временен отпуск или съкращават персонал, тъй като военната икономика се забавя, вътрешното търсене спира, износът намалява, отбелязва Ройтерс.

Въпреки временните колебания на пазара на вагони, „Уралвагонзавод“ продължава стабилна дейност благодарение на диверсифицираното си производство“, посочват от компанията, без да уточняват колко служители ще бъдат засегнати.

„Уралвагонзавод“ е част от държавния конгломерат „Ростех“.

Новият график ще влезе в сила на 15 декември, допълва информацията руският сайт 74.RU. От управата са посочили, че преходът към по-кратка работна седмица няма да повлияе на изпълнението на държавните отбранителни поръчки.

Изданието припомня, че на 1 септември ЧТЗ-Уралтрак, предприятие, което е по шапката на „Уралвагонзавод“, също въвежда за административния персонал във всички свои подразделения по-кратка работна седмица. В други региони някои предприятия са започнали да преминават към четиридневна работна седмица още през лятото. Например в завода за феросплави „Серов“, както и някои служители на метрото в Екатеринбург работят на намален график.

Железопътният сектор, от който държавната минна и петролна промишленост силно зависят, се е свил тази година: обемът на железопътните товарни превози в Русия е спаднал с 6,7% на годишна база през януари-септември до 830,2 милиона метрични тона.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"