fbpx

Индийска компания за графити се възползва от митата на САЩ срещу Китай

Индийската компания Epsilon Advanced Materials бързо сключва сделки за доставка на критични компоненти на японски и южнокорейски производители на батерии в САЩ, след като Вашингтон наложи антидъмпингови мита върху китайския износ, съобщава Ройтерс.

През юли САЩ наложиха наказателна тарифа от 93,5% върху вноса на графитни анодни материали от Китай, създавайки възможност за индийската Epsilon да разбие монопола на Пекин върху доставките на ключовия компонент за батерии. Всъщност, производителите на батерии, базирани в САЩ, са нетърпеливи да си осигурят алтернативни доставчици, тъй като по-високите мита нарушават веригите за доставки и пораждат несигурност, включително относно бъдещото покачване на цените, отбелязва агенцията.

Викрам Ханда, управляващ директор на Epsilon, която произвежда графитни анодни материали за батерии за електрически превозни средства, изрази увереност относно някои нови сделки за доставки.

Epsilon, която обяви планове за фабрика на стойност 650 милиона долара в Северна Каролина през октомври 2023 г., работи по получаване на разрешителни и екологични одобрения, като същевременно чака твърди поръчки, преди да започне работа.

Числата вече започват да имат смисъл за клиентите да купуват от САЩ“, изтъква Ханда, добавяйки, че заводът, който ще има капацитет от 30 000 тона анодни материали, се очаква да заработи до средата на 2027 г.

Батерията на електромобила се състои от четири компонента – анод, катод, електролизатор и сепаратор. Анодът допринася за бързото зареждане и пробега на превозното средство.

САЩ се нуждаят от 500 000 тона анодни материали годишно за своите нужди от електромобили и батерии за съхранение на енергия, които се задоволяват до голяма степен от Китай, който рафинира над 90% от световния графит в материала, използван в почти всички аноди за батерии за електромобили.

Базираната в Мумбай компания Epsilon също планира да инвестира над 1,1 милиарда долара в съоръжение за анодни материали с капацитет 100 000 тона в индийския щат Карнатака, но все още не е видяла сериозен интерес в Индия.

По думите на Ханда ниските китайски цени са примамка за индийските компании, но той се опитва да ги убеди да купуват поне 20% от Epsilon, така че „ако Китай затвори крана“, да имат алтернативен доставчик.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"