fbpx

Как Китай се намесва на пазара на батерии за съхранение на енергия

Китайските гиганти за батерии за електромобили CATL и BYD гледат към растящия пазар за стационарно съхранение на енергия.

Ройтерс представя цифрите зад техния бизнес за съхранение на енергия:

CATL е на първо място в световен мащаб по отношение на доставките на батерии за съхранение на енергия от 2021 г. насам, с повече от 40% от световния пазарен дял. Той включва сред основните си клиенти държавни енергийни компании като Huaneng, както и водещи производители на системи за съхранение на енергия, включително Sungrow Power Supply.

CATL отбелязва ръст на доставките за съхранение с 46,8% до 69 гигаватчаса (GWh) през 2023 г., изпреварвайки ръста от 32,6% за EV батерии. Батериите за съхранение на енергия представляват 17,6% от общия обем на продажбите на батерии на CATL, спрямо 12,5% през 2021 г.

CATL също така ще доставя батерийни клетки и пакети за експортно ориентирания завод за съхранение Megapack на Tesla в Шанхай, който ще започне производство в началото на 2025 г. с планове за износ.

Заводът на Tesla в Шанхай ще може да произвежда 10 000 Мегапакета годишно с общ капацитет от 40 GWh, съобщават официални медии.

Съперникът BYD достави 22 GWh батерии за съхранение на енергия през 2023 г., което е с 57% повече от 2022 г., изпреварвайки ръста на доставките на EV батерии от 15,6%, според SNE Research. За сравнение, доставките на EV батерии на BYD възлизат на 135 GWh миналата година.

По-малките играчи EVE, REPT и HITHIUM също отбелязват повече от 100% ръст в продажбите на батерии за съхранение на енергия миналата година, съответно с 11%, 8% и 7% от световния пазар от 185 GWh.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"