fbpx

Как малък френски стартъп прави ръст от 11 000% за три години

Млада френска стартираща компания за продажба на спортни коли втора употреба реализира ръст от 11 000% за три години, съобщава Capital.fr.

Тази стартираща компания, специализирана в покупката и препродажбата на употребявани спортни автомобили, дори се надява да учетвори оборота си в рамките на две години.

Може да сте млад и амбизиозен и да имате невероятно израстване. От пет години насам, икономическият ежедневник Les Échos публикува своя класация на френските компании, чиято жизненост е най-впечатляваща. Това са изключително динамични млади стартиращи фирми, като GT Classic Cars, която е специализирана в покупката и препродажбата на спортни автомобили, най-вече Porsche (за момента). Започнала дейността си преди пет години, компанията има шоурум в град Юр и вече е предоставила услугите си на повече от 1000 клиенти. В резултат на това тя постигна грандиозен ръст от повече от 11 000% (11 215,21%). Между 2018 и 2021 г. фирмата прави оборот от 14 млн евро.

Олицетворение на успеха са двамата съоснователи, Жан-Клод и Микаел Лорел, баща и син, които искат да предложат в цялата му ширина сегмент от автомобили, досега неразработван във Франция. Всички техни автомобили са употребявани, но идват от 11-те представителствата на Porsche в Германия, а фирмата поема всички административни формалности. Тя се занимава и с всички други марки автомобили.

Изненадващо на свития автомобилен пазар през миналата година, позиционирането, съсредоточено върху Porsche, „емблематична марка, символ на високо качество и социален успех“, според основателите на фирмата, е направило разликата. GT Classic Cars днес разполага с „най-големия запас от използвани автомобили Porsche във Франция и дори в цяла Европа“.

Екологично отговорно обновяване и споделяне на възнаграждението

Успехът е толкова голям, че компанията разчита на удвоен оборот през 2022 г. и смята, че той ще се увеличи още два пъти до 60 милиона евро през следващата година. GT Classic Cars създаде онлайн сайт и ще изгради друг по-голям шоурум на осем километра от сегашния, където да бъдат изложени Porsche-тата.

А за какво ще се използва вече съществущият? За фераритата! Защото компанията иска да диверсифицира предлагането, тъй като шефовете ѝ добре разбират нарастващото търсене на употребявани луксозни модели, някои от които направо легендарни. Освен това, според Les Echos, инвестиционни фондове са пожелали да влязат в капитала, но компанията все още иска да остане семейна. С автомобили, които се продават средно между 150 000 и 300 000 €, бизнесът продължава да се развива и, най-важното, търсенето не спира.

В класацията на Les echos на второ място е Courtin със „силен, но контролиран растеж“, по думите на нейния собственик. През 2018 г. оборотът е бил 700 000 евро, а сега Кристоф Куртен очаква 60 милиона евро през 2022 г. Компанията е специализирана в еко-отговорни рехабилитации и търсенето е много голямо. Групата се възползва и от застаряването на технологичния парк Sophia Antipolis (Ница), чиито сгради са овехтели и енергоемки.

Третото място най-накрая отива за Cegelem. Базирана в Levallois-Perret в района на Париж, компанията е специализирана наемането на работници, преди всичко за чуждестранни фирми на принципа на споделянето на възнаграждението. Специфичното е, че Cegelem има от една страна договор с работника, а от друга – с фирмата, предоставяща работата. След кризата с Covid-19 възможността за развиване на независима професионална дейност, като същевременно се запазят някои предимства на традиционния служител, е особено привлекателна. Оборотът на Cegelem достигна 85 милиона през 2022 г. (+37% за една година). За три години ръстът ѝ се е увеличил с повече от 6850%.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"