След като Европейският съюз обяви налагането на допълнителни мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, някои производители на автомобили решиха да предприемат контрамерки, отбелязва Ройтерс.
Досега само Tesla са обявили планове за повишаване на цените, докато китайските марки MG и NIO предполагат, че може да повишат цените на своите автомобили в Европа по-късно тази година. Анализаторите очакват други производители, произвеждащи в Китай, също да прехвърлят част от допълнителните разходи на потребителите.
Ройтерс обобщава отговорите на автомобилните производители на наложените от Еврокомисията допълнителни тарифи:
BYD
Китайският производител на автомобили, който е изправен пред най-ниското увеличение на митата от 17,4% в допълнение към сегашното мито от 10%, все още не е решил дали да увеличи цените на електромобилите, продавани в Европейския съюз. Няма да има решение преди 5 юли, когато влизат в сила временните мита, добавиха източници.
CHERY AUTO
Китайският автомобилен производител казва, че планираното производство на електромобили в Испания, създадено чрез съвместно предприятие с испанската EV Motors, трябва да помогне за компенсиране на митата върху вноса в ЕС. Очаква се производството в базираната в Барселона площадка да започне до края на годината. Обектът обаче не е достатъчно голям за средносрочните и дългосрочните планове на автомобилния производител в Европа, добавят от компанията, затова се търси възможен втори обект.
MG
Говорител на MG, произвеждан от китайската SAIC Motor, посочва пред Ройтерс, че автомобилният производител има достатъчно автомобили на склад, „за да издържи до ноември без увеличаване на цените“, като се има предвид по-специално моделът MG4. Мениджърът на MG за Италия, Андреа Бартоломео, заявява, че за момента марката не планира никакви ценови действия за своята гама автомобили в страната. ЕС наложи мито от 37,6% върху електромобилите, произведени от SAIC.
NIO
Китайският автомобилен производител каза, че може да коригира цените на своите автомобили в Европа в резултат на предварителните тарифи. Той добавя, че се надява да постигне решение с ЕС, преди мерките да станат окончателни през ноември. NIO е изправена пред тарифа от 20,8% за своите електромобили.
POLESTAR
След като отчете оперативна загуба за първото тримесечие, шведският производител на автомобили, собственост на китайската Geely, заяви, че ще трябва да предприеме „смекчаващи мерки“, за да компенсира митата и натиска върху цените на автомобилите. Подобни стъпки биха могли да включват намаляване на разходите по веригата на доставки, но не и допълнителни съкращения на работни места, добавя говорител на компанията.
TESLA INC
Производителят на автомобили планира да увеличи цената на своя Model 3, за да компенсира по-високите разходи на европейските граници в резултат на митата.