Антидъмпинговото разследване на Китай срещу европейската конячна индустрия е реакция на митата на Европейския съюз върху китайските електрически превозни средства, заяви финансовият директор на LVMH, собственикът на коняк Hennessy, цитиран от Ройтерс.
Китай обяви плановете си преди ден за изслушване относно европейския внос на бренди, засилвайки напрежението в момент, когато влязоха в сила временните мита на Европейската комисия върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Можете да бъдете регионален играч с много особена роля в глобализацията, както в нашия случай, и независимо от това да се окажете заложник на редица конфликти, които нямат нищо общо с вашите дейности“, коментира Жан-Жак Гуиони, главен финансов директор на луксозният конгломерат. „Всеки път, когато има заблуден куршум в търговски конфликт някъде […] има голям шанс да се наложи да преговаряме, да се наложи да обясняваме, че не правим дъмпинг, че цената на коняка е правилна“, изтъква още Гуиони, цитиран от Ройтерс.
Марките LVMH произвеждат кожени изделия, дрехи, алкохол и шампанско предимно във Франция и Италия и изнасят по целия свят.
Hennessy и други европейски производители на коняк ще присъстват на изслушване на китайското антидъмпингово разследване на индустрията в Пекин на 18 юли. Френският коняк представлява по-голямата част от вноса на бренди в Китай.
Китай започна през януари разследване за „дъмпинг“ или продажба на коняк на изкуствено ниски цени след жалба от Китайската асоциация на производителите на алкохолни напитки от името на местната индустрия за бренди.
Гуиони твърди, че търговските войни имат отрицателни последици от икономическа и политическа гледна точка, но добавя, че Европа трябва да стои заедно, изтъквайки, че Китай в момента вижда региона като по-слаб от Съединените щати. „Не трябва да бъдем болният човек на глобализацията“, убеден е финансистът.