Netflix, интернет платформата, която направи популярни множество южнокорейски сериали, се изправя срещу атаките на някои местни интернет доставчици, които настояват за финансови компенсации за увеличения трафик при използването на техните мрежи. Един от тях, SK Broadband, започна открита юридическа война срещу Netflix, съобщава RFI.
В Южна Корея големите местни интернет компании, като Naver и Kakao, плащат за достъпа до мрежите на интернет доставчиците, за да могат последните да покрият разходите си по подръжката им. Плащат също и големите световни компании като Facebook, Amazon, Apple и др. Единственото изключение са YouTube на Google и Netflix. Тези две компании заемат съответно първо и второ място в генерирането на трафик в страната.
Искането е основателно. Потребителите сърфират в интернет, за да достигнат до сайтовете на тези две компании. Следователно те трябва да участват финансово в поддръжката на мрежите. SK Broadband твърди, че трафикът ѝ в Южна Корея се е увеличил 24 пъти от май 2018 г. и смята, че това в голяма степен се дължи на невероятния успех на продукциите на Netflix Squid Game и DP. Платформата наброява 4 млн. абоната в страната.
От американската компания заявяват, че третират еднакво всичките си партньори и следователно отказват да плащат единствено в Южна Корея. Но южнокорейските власти смятат, че Netflix има финансови договорки с доставчици във Франция и Великобритания.
Вицепрезидентът на Netflix Дийн Гарфийлд, при посещението си миналата седмица в Южна Корея, не даде ясен отговор на поставения проблем. Той смята, че компанията му прави достатъчно, за да гарантира качеството на мрежата. Според него, само през 2021 г. тя е инвестирала 500 млн долара в страната.
Въпреки всичко изглежда, че юридическият конфликт взема обрат в полза на SK Broadband. От 2020 г. двете предприятия водят непрекъснати съдебни битки пред различни инстанции. Всички искове на Netflix са отхврлени, а последното решение на съда в Сеул е, че платформата трябва да обезщети в разумни граници корейската фирма. Само за 2020 г. Netflix дължи такси за използването на мрежата на SK Broadband в размер на 27,2 млрд. вона, или около 22,9 млн долара, се казва в документите на съда. Американският гигант обжалва решението и то ще бъде отново разгледано на съдебно заседание през декември.
Но това не е единственият спорен въпрос, пред който се изправя Netflix в Южна Корея. След успеха на Squid Game компанията е обвинявана, че прилага практиката на „предварителната покупка“.
Netflix залага на някой филм и плаща предварителна цена още преди появата му на екран. При търговски успех, какъвто е случаят със Squid Game и неговите повече от 110 млн. зрители, компанията отмъкна големия пай от печалбата, докато за корейските актьори и продуцентския екип останаха едва 10% от постъпленията.
Netflix уверява, че проучва възможността за отпускане на някакъв бонус на местните участници. Но както навсякъде по света, американският гигант има данъчни проблеми и е обект на разследване за изтичане на данъци. Той е внесъл в хазната не повече от 1,5 млн. евро, докато оборотът му в страната надхвърля 300 млн евро, като голямата част от приходите са изтекли към компанията-майка.