fbpx

КЗК поиска от търговските вериги данни за цени на стоки и промоции – минали и прогнозни

Аргументирайки се със секторния анализ на пазара на хранителни стоки от първа необходимост, който е започнала да прави, Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) съобщи, че изисква допълнителна информация от търговските вериги.

Предприятията следва да предоставят пълни данни за продажбите и цените на определени продукти от първа необходимост, сред които: мляко, сирене, кашкавал, яйца, олио, брашно, хляб, месо, кайма и минерална вода, за периода от 21 юли до 4 август 2025 г. Изискана е и информация относно провежданите промоции на всеки от посочените продукти за периода от 21 юли до 3 август 2025 г.

Допълнително търговските вериги трябва да представят планове с прогнозираните цени на дребно за разглежданите хранителни продукти, за периода от 5 до 15 август 2025 г., както и информация за това, при кои от всички хранителни продукти, които предлагат, предвиждат увеличение на цените през същия период и с какъв процент.

От КЗК обясняват, че секторният анализ на пазара на храни има за цел да установи причините за покачването на цените на основни хранителни стоки. Особен акцент се поставя върху оценката дали наблюдаваното поскъпване е икономически обосновано, или се дължи на антиконкурентни практики.

Изтъква се, че при наличие на съмнения за нарушения на конкурентното право под формата на злоупотреба с господстващо положение или забранени споразумения, Комисията ще образува съответните производства и ще наложи предвидените по закон мерки, включително санкции. При установяване на нарушение Комисията може да наложи имуществена санкция на предприятие в размер до 10% от общия му оборот за последната финансова година.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"