През 2024 г. 32,6% от предприятията в ЕС са използвали платени форми за реклама в интернет.
Сред 20-те страни от ЕС, за които Евростат има налични данни за 2024 г. интернет рекламата е била използвана от над 3 от 5 предприятия в Малта (60,4%) и от близо половината от предприятията във Финландия (49,8%) и Кипър (49,4%). В същото време тя е била използвана от по-малко от 25% от предприятията в Румъния (22,8%), Полша (23,2%) и Португалия (23,6%).
България е малко над границата от 25% – 25.63 на сто от фирмите ни плащат за интернет реклама.
За персонализиране на интернет рекламата могат да се използват различни методи. Най-популярният метод е използването на информация от преглеждания на съдържание от потребителите на уеб страници или ключови думи от техните заявки, което е известно като контекстуална реклама. Този метод се използва от 76,8% от предприятията в ЕС, които плащат за интернет реклами.
Междувременно 44,3% са използвали геотаргетиране, стратегия, която използва географска информация от IP адреси или мрежови данни, за да персонализира съдържанието въз основа на местоположението на потребителя. За по-голяма ефикасност, геотаргетирането може да се комбинира с други рекламни методи за по-добро ангажиране на потенциалните клиенти.
Поведенческото таргетиране, използвано от 41,6% от предприятията, плащащи за интернет реклами, използва данни от минали онлайн дейности на потребителя чрез „бисквитки“, за да идентифицира неговите интереси и предпочитания. Тези данни позволяват на бизнеса да персонализира рекламите, като съпоставя потребителите с конкретни целеви аудитории.
И накрая, други методи за целенасочена реклама са използвани от 45,3% от предприятията, плащащи за интернет реклами.