fbpx

Министър установи, че БДЖ може да движи влаковете си като швейцарските

БДЖ може да движи своите влакове като швейцарските – пристигахме и тръгвахме от всяка гара точно в разписания час и минута. Българските граждани заслужават такава прецизност.” Това коментира транспортният министър Гроздан Караджов, който проведе работно съвещание във влака по линията София – Бургас.

Той изтъква, че първата му цел е била да провери възможностите на БДЖ да предложат качествена експресна услуга преди началото на летния сезон, отбелязвайки, че разстоянието от София до Бургас е изминато за 5 часа и 32 минути.

Караджов информира още, че от средата на юни ще бъдат пуснати експресни влакове всеки ден от София до Бургас и Варна. Те ще са с по няколко спирки, за да се постигне бързо придвижване до морето през летния сезон. Двата влака ще включват по три вагона и един вагон-ресторант. От 15 юни до 15 септември те ще се движат ежедневно, като всяка сутрин един състав ще отпътува за Варна, а друг за Бургас. Следобед същите композиции ще тръгват за София от Варна и респективно от Бургас. Цената на билета е планирана да е 63 лева в двете посоки. Услугата ще продължи и през зимата, ако има клиентски интерес.

Министърът изтъква още, че се очаква ремонтите по Подбалканската линия от София през Карлово до Бургас да приключат до 16 юни, с което ще се вдигнат скоростите в тези участъци и времето за пътуване до Бургас ще се съкрати с още 15–20 минути. „Това би направило железопътния транспорт реална алтернатива на автобусния – с по-високи нива на комфорт, изравнена средна скорост и много по-висока сигурност. С влака няма задръствания и е по-икономично”, коментира Караджов.

Той посочва, че сред дългосрочните приоритети е жп свързаността между Северна и Южна България с жп тунели. В момента няма такъв, който да минава от юг на север, което води до сериозна загуба на време. Идентифицирани са три локации – между Столник и Мездра, между Христо Даново и Троян и по протежението на Хаинбоаз. НКЖИ започват анализи дали това са подходящи трасета за бъдеща реализация за построяване на нови тунели.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"