fbpx

Обявите за работа не могат да стигнат нивата от 2023 година

Месечен ръст на обявите за работа през март, но спрямо година по-рано те са с 11% по-малко, като спадът обхваща всички сектори. Това отчита ежемесечният анализ на HR компанията и кариерен сайт JobTiger.

През март броят на обявите е нараснал с около 2800 спрямо февруари, като основен фактор за това е значителният ръст на предлагането в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“.

Спрямо март 2023-та обаче предложенията са с близо 5600 по-малко.

Отчита се продължаване на характерния ръст на предлагането на работа в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“. Обявите в него са с 1630 повече спрямо предходния месец (ръст от 24%), но и почти с толкова (1670) по-малко от предходната година.

Ръст на месечна база се отчита и в секторите „Производство“ (800 предложения повече, 12% ръст), „Търговия и продажби“ (620 предложения повече, 6% ръст), „Логистика и транспорт“ (400 предложения повече, 9% ръст), „Административни и обслужващи дейности“ (180 предложения повече, 4% ръст) и „Счетоводство, одит, финанси“ (180 предложения повече, 8% ръст).

В секторите „Строителство“ и „Здравеопазване и фармация“ нивата на предлагане се запазват същите като през м. февруари, а спад се наблюдава в секторите „Маркетинг и реклама“ (70 предложения по-малко, 5% спад) и „ИТ“ (80 предложения по-малко, 2% спад).

Според анализа на JobTiger на годишна база се отчита спад в почти всички сектори. Изключение правят единствено секторите „Здравеопазване и фармация“ (ръст от 9%) и  „Счетоводство, одит, финанси“, в които нивото на предлагане остава непроменено спрямо предходната година.

Дялово разпределение

С най-голям дял на обявите през март е сектор „Търговия и продажби“ (24%). Второто място продължава да се държи от сектор „Хотелиерство и ресторантьорство“ (16%), а след него се нареждат:  „Производство“ (16%), „Административни и обслужващи дейности“ (11%), „Логистика и транспорт“ (10%), „ИТ“ (7%), „Строителство“ (6%), „Счетоводство, одит, финанси“ (5,2%), „Здравеопазване и фармация“ (4,9%),  „Маркетинг и реклама“ (3%) и „Изкуство“ (1%).

Работа от вкъщи

При предложенията за работа от вкъщи и/или дистанционна работа се отчита лек спад от 1%, а като дял спрямо общия брой обяви този тип предложения вече заемат 8% (спрямо предишните 9%) от предлагането през м. март.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"