fbpx

Първият хибриден влак влиза в експлоатация

Нов тип хибриден влак, работещ с електрическа и топлинна енергия, влиза в експлоатация. Той ще позволи икономия на енергия от 20%, съобщава Capital.fr.

Новото средство за транспорт се въвежда в област Окситания, Югозападна Франция. Той беше официално представен на 14 юни 2023 г., а търговската му експлоатация ще започне след няколко месеца. Влакът е оборудван с два термични двигателя и две електрически батерии с голям капацитет. Това високотехнологично постижение е първото по рода си.

Жан-Люк Жиблен, заместник-председател на регионалния съвет, отговарящ за мобилността и транспорта, заяви: „Окситания няма избор. Регионът държи на смесената енергия. Днес имаме хибриден влак, след една година ще имаме влак, задвижван от батерии, а след две години – въглероден влак. Ние трябва да разполагаме с всички решения, които да бъдат предложени на жители на областта“.

Този избор за двойно захранване ще спести 20% енергия. Към момента. „Целта на проекта е да се постигне 40% намаление на емисиите на CO₂ възможно най-бързо“, казва Жан-Люк Жиблен. За нейното реализиране регионалният съвет разчита на „засилване на прилагането на новите технологи, част от които е този хибриден влак“. Той не крие оптимизма си: „40% е реално намаление и Окситания е областта, в която ще се приложат всички нововъведения, които съществуват на национално ниво“.

Значителна инвестиция

Освен че спестява голяма част от изразходваната досега енергия, хибридната система не изисква производството на нови влакове. Достатъчно е да се адаптират съществуващите, като се заменят дизеловите двигатели с батерии. Освен това последните имат живот от десет години. Тяхното презареждане е решено съвсем просто: използва се спирачната енергия и контактната мрежа.

Що се отнася до финансирането, проектът изисква инвестиции в размер на 3 милиона евро за всеки от регионите Occitanie, Nouvelle Aquitaine и Grand Est. Регионът Centre Val de Loire е инвестирал 250 000 евро. И накрая, SNCF (френската национална железопътна компания) и Alstom (един от световните лидери в производството на енергийно оборудване и железопътен транспорт) дадоха своя принос с по 3,8 милиона евро всяка.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"