fbpx

Почти двоен ръст на куриерските доставки извън дома

Куриерската компания Sameday отчита значителен ръст в България на доставките извън дома. Над 45% от всички пратки на компанията са доставени до шкафчета еasybox и партньорски обекти „Sameday point” през 2024 г. Това е почти двоен ръст спрямо техния дял от 25% през предходната година и ясно показва промяната в предпочитанията на потребителите към по-бързи и гъвкави решения.

От стъпването си на българския пазар през 2022 г. досега, Sameday многократно увеличава броя на своите точки за получаване на пратки и в момента разполага с най-голямата мрежа от точки за доставка извън дома в страната.

Тенденцията на широкото използване на автоматичните шкафчета, като easybox, се дължи на удобството, бързината и достъпността на услугата 24/7, както и на високата оперативна ефективност. Sameday вече оперира с близо 1500 точки за доставка извън дома в 208 населени места в страната, включително 800 шкафчета easybox и над 650 партньорски обекта „Sameday point” в мрежата на Български пощи, аптеки Марешки, CashCredit и Fastpay.

Данните сомат, че тази услуга вече се утвърждава като стандарт за доставка в много страни в Европа, сред които Полша, Германия, Франция, и Румъния. Тенденцията на все по-високата употреба на този вид услуга е особено осезаема в региона, като по данни на Sameday, процентът на пратките, доставени до автоматични шкафчета в Румъния надхвърля 50%. Подобни са и цифрите в Унгария, където компанията също разраства своята мрежа.

Според прогнози, включени в доклада на McKinsey, във връзка с развитието на доставките извън дома, до 2027 г. в Европа броят на пратките, доставени извън дома, ще нарасне с 1,3 милиарда, докато доставките до дома ще се увеличат с едва 200 милиона. Това означава 26% ръст при доставките извън дома и само 1.4% при броя на пратките доставени до дома.

Освен удобството, доставките извън дома предлагат значително по-висока ефективност, което позволява на куриерските компании да намалят разходите и да предложат по-достъпни цени спрямо доставката до дома.

Фактите и анализите сочат, че един куриер може да достави до 50-60 пратки до адрес за един работен ден, но за същото време той би могъл да зареди над 370 пратки в точки извън дома, което намалява разходите и оптимизира ценообразуването.

Споед Sameday доставката до дома ще се превърне в премиум услуга, докато доставката до точки извън дома ще стане новият стандарт, особено при максимална гъстота на мрежата, каквато Sameday се опитва да изгради.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"