Търсенето на нови автомобили от марка „Москвич“ в Русия се е увеличило с 1,6 пъти за една година. В същото време, лидер по динамика на растежа на популярността е бил „Москвич“ 6 (с 3,1 пъти) за годината. Това се посочва в проучването на „Авито Авто“, цитирано от ТАСС.
„Според „Авито Авто“, търсенето на нови автомобили от тази марка на платформата се е увеличило с 1,6 пъти. Лидер по динамика на показателя е бил „Москвич“ 6 (с 3,1 пъти), следван от „Москвич“ 3е (+35,9%) и „Москвич“ 3 (+34,8%). Най-популярният модел на марката обаче е „Москвич“ 8“, става ясно още от данните.
По брой реклами на „Авито Авто“, „Москвич“ 3 е начело с дял от 92,4%. Средната цена на автомобила е 1,95 милиона рубли (20 640 евро).
Освен това, търсенето на автомобили Москвич на вторичния пазар се е увеличило с 39,1%. Сред моделите най-значително увеличение на популярността е при Москвич 3 – с 46,6%, като той е и най-търсеният. Второто място е за Москвич 3e, а третото – Москвич 6.
Също така, става ясно от проучването, предлагането на употребявани автомобили от тази марка се е увеличило с 2,3 пъти. Броят на обявите за продажба на Москвич 6 се е увеличил най-забележимо (с 2,7 пъти). Най-разпространеният употребяван Москвич 3 на платформата е употребяван (84,6% от предлагането).
Според проучването, средно автомобилите Москвич на вторичния пазар са поевтинели с 13,4% – до 1,4 милиона рубли, „което може да се дължи, наред с други неща, на увеличение на предлагането“. В същото време цената на Москвич 6 е намаляла с 15,1%, а на Москвич 3 – с 14,7%.