fbpx

Рекламната индустрия очаква добра 2022-ра, YouTube постепенно измества телевизията

Очаква се световната рекламна индустрия да нарасне с 8,4% тази година, въпреки продължаващите геополитически ситуации по света и страховете от рецесия, се посочва в доклад за сектора, цитиран от Ройтерс.

Тази цифра изключва въздействието на политическата реклама в САЩ, която е на път да достигне 13 милиарда долара приходи тази година, спрямо 12 милиарда долара през 2020 г., показва докладът на рекламната агенция GroupM, звено на WPP PLC.

Рекламният пазар, който обикновено е индикация за по-широкото здраве на икономиките, се стабилизира, след като преживя върхове през 2021 г., стимулиран от силното икономическо възстановяване и лично потребление, отбелязва Ройтерс.

Източниците на растеж през 2022 г. включват нарастващ брой нови малки предприятия, които вероятно ще рекламират на по-високи нива от бизнеса, който заменят; рисково финансирани рекламодатели от „нова икономика“, търсещи растеж; и базирани в Китай търговци, рекламиращи в чужбина. Пречка за растежа ще бъде очакваното забавяне на електронната търговия и повишаването на лихвените проценти.

Докладът прогнозира приходите от реклами за дигитални платформи на компании, фокусирани изключително върху определен продукт или услуга да нараснат с 11,5% през 2022 г., в сравнение с ръст от 32% през 2021 г. Дигиталната реклама на тези платформи ще представлява 67% от общите приходи на индустрията тази година, с изключение на политическата реклама в САЩ.

Очаква се телевизионната реклама да нарасне с 4,4% през 2022 г., стимулирана от поддържани от реклами стрийминг услуги като Pluto, собственост на Paramount Global и Tubi, собственост на Fox Corp (FOXA.O). Ръстът на телевизионната реклама като цяло има условия да бъде намален през следващите пет години. За много търговци YouTube, собственост на Alphabet, ще изглежда „все повече като заместител на телевизията“, според доклада.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"