В Русия ще бъде разрешено производството на автомобили от екологичен клас „Евро-0“. За това съобщава „Комерсант“, позовавайки се на проект на правителствен указ.
Новите правила се отнасят само за големите местни автомобилни производители, както и производителите на полуремаркета, електробуси и фирми под санкции. Според източници на Комерсант изискванията ще важат за автомобили, произведени между 1 април и 31 декември 2022 г.
Трудности с производството на машини от висок екологичен клас възникнаха поради проблеми с Bosch, която спря доставките за Русия поради санкциите. Bosch произвежда системи за управление, които регулират, наред с други неща, мощността и емисиите.
Съгласно техническите разпоредби на Митническия съюз трябва да се пускат в само автомобили клас Евро-5. Въпреки това КамАЗ започна производството на автомобили от клас Евро-2 преди месец. Засега обаче концернът не може да ги продаде.
„Наредбите се обсъждат почти два месеца и за това време производителите са натрупали около пет хиляди автомобила, които не могат да влязат на пазара. Те имат различни несъответствия на формални основания, които по никакъв начин не засягат безопасността, но не отговарят на действащите разпоредби “, казва източникът на Комерсант.
Европа, САЩ и Япония изоставиха Евро-0 през 1995 г., а Русия през 2002 г., забранявайки да се внася всичко под Евро-2. Сега за леки автомобили, малки камиони и камиони с бензинови двигатели екологичният клас може да бъде всякакъв.
Пред изданието The Insider автомобилен експерт коментира, че „Евро-0“ означава карбуратор, а Рукия няма вече карбураторни заводи, след затварянето на Димитровградския автоагрегатен завод, който е доставял карбуратори за жигули, москвичи и волга. „Следователно, според Евро-0, ще получите кон с каруца. Външно може и да изглеждат модерни, но първата от тях ще е Lada Granta и ще видим какво ще има под капака й. Тя няма да има животоспасяващи системи – ABS, ESP. И тук няма значение „Евро-0“ или „Евро-2“. Такива неща като ABS и ESP са много важни и неслучайно са измислени от човечеството, а и неслучайно са задължителни в много страни“, изтъква още експертът.