fbpx

Санкциите оставиха руските самолети “Sukhoi Superjet 100” без обслужване и ремонт

Руско-френската компания “PowerJet”, която произвежда двигателите за руските самолети “Sukhoi Superjet 100”, прекрати техническото им обслужване и ремонт, поради въведените санкции. За това съобщава „Интерфакс“, цитирана от blacksea-caspia.

Собствеността в “PowerJet” е разпределена с по 50 на сто за “Safran Aircraft Engines” и за „ОДК-Сатурн“ на държавната корпорация „Ростех“.

Регистрираната във Франция компания е уведомила партньорите си в Руската федерация за спиране на изпълнението на договорните им задължения още през февруари, след влизането в сила на ограничителните мерки от страна на Европейския съюз и на САЩ, е съобщил източникът на агенцията.

Напълно е спряна доставката на резервни части за SaM146, техническата поддръжка и ремонтът на двигателите, включително и връщането на по-рано ремонтираните двигатели и предоставянето на двигатели на лизинг.

По данни на източника, министерството на промишлеността и търговията на Русия е предложило да се използва създадения още преди въвеждането на санкциите склад за резервни части и набора от сменени двигатели на компанията, за да има възможност SSJ100 да се експлоатира и в бъдеще.

Министерството предлага още да се узакони предаването на имуществото на отказалите се от бизнеса си в Руската федерация чуждестранни организации за временно управление от „профилните предприятия в страната“.

SSJ100 е първият пътнически самолет, разработен в Русия след разпадането на СССР. Той е в експлоатация от 2008 година.

От началото на руското нахлуване в Украйна, Руската федерация беше напусната от стотици най-големи международни компании. Съгласно изчисленията на Yale School of Management, Русия е напусната вече от почти 500 компании.

За спирането на работата си в Русия вече обявиха платежните системи PayPal, Visa и MasterCard. От руския пазар си заминаха търговците IKEA, Jysk, Apple и Microsoft. Спряно е прожектирането на филмите на големите холивудски киностудиа, масово се затварят магазините на модните брандове.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"