fbpx

Tesla срещу китайските автомобилни гиганти

Tesla е продала 94 139 произведени в Китай електрически превозни средства през декември, което е увеличение от 68,7% спрямо година по-рано, показват данните на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), цитирани от Ройтерс.

Доставките на произведени в Китай автомобили Model 3 и Model Y са се увеличили с 14,2% спрямо ноември.

В дсъщото време китайският съперник, със своята гама Dynasty и Ocean от електромобили и бензиново-електрически хибридни модели, е доставил 341 043 пътнически автомобила през декември, което е с 13% повече от ноември и 45% скок на годишна база.

BYD отчете рекордно тримесечие с продажби на 944 779 нови превозни средства през четвъртото тримесечие, включително 526 409 чисти електромобила.

Въпреки че ръстът на продажбите на Tesla в края на годината до голяма степен се изплати, като му помогна да достави 1,8 милиона автомобила през 2023-та, той не достигна амбициозната вътрешна цел от 2 милиона годишно на изпълнителния директор Илон Мъск. Въпреки това, той все още е пред BYD за цялата година. Китайската фирма достави общо 3,02 милиона автомобила, но включително около 1,4 милиона plug-in хибридни електромобила.

Данните на BYD показват, че намаленията на цените работят за китайската компания, коментира Сузана Стрийтър от Hargreaves Lansdown. „Борбата ще навреди на маржовете и на двете компании, но BYD ясно вярва, че това е цена, която си струва да се плати, за да се увеличи пазарният дял и признанието“, добавя тя.

Tesla увеличи отстъпките и предложи стимули като шест месеца безплатно бързо зареждане, ако клиентите поемат доставки до края на декември, в опит да увеличат продажбите, преди някои варианти на нейния компактен седан Model 3 да загубят федералните данъчни кредити на САЩ през 2024 г. Това помогна да се отчете ръст от 11% спрямо предходното тримесечие и повече от прогнозите за 473 253, според 14 анализатори.

Компанията създаде рекордните 494 989 превозни средства през тримесечието след спиране на производството през третото тримесечие, за да надстрои поточните линии, като общото производство през 2023 г. достигна 1,85 милиона единици.

Числата за доставки на Tesla са „много, много, много по-добри от местните автомобилни компании в САЩ“, коментира Гари Брадшоу, портфолио мениджър в Hodges Capital, акционер на Tesla.

По-малкият съперник Rivian също отчете доставките си, като компанията пропусна пазарни оценки на фона на по-широкото отдръпване на търсенето на EV. Слабостта накара американските производители на автомобили, включително Ford и General Motors, да станат по-предпазливи по отношение на плановете си за производствен капацитет на EV.

Tesla също е изправена пред контрол от страна на регулаторите относно своята технология за самостоятелно управление, като компанията изтегли повече от 2 милиона превозни средства миналия месец, за да инсталира нови предпазни мерки в своята усъвършенствана система за подпомагане на водача Autopilot.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"