International Workplace Group – водещ световен доставчик на решения за хибридна работа с брандове, проучва основните причини, поради които служителите са най-склонни към „тихо напускане“ – термин, използван на работното място, който описва служители, изпълняващи само минимума, който се изисква от длъжностната им характеристика.
Сред констатациите е и това, че работодателите, които определят работния процес и локациите на екипите си, рискуват да загубят най-добрите специалисти заради „тихото напускане“.
Повече от половината (57 %) от служителите заявяват, че е по-вероятно да „напуснат тихомълком“, ако имат ръководител, който ги кара да се чувстват недооценени, да ги контролира или да не им осигурява гъвкавост, за да работят от място, което най-добре отговаря на техните нужди. При 22 % от работещите, които в момента се чувстват или са се чувствали демотивирани на работното място, потенциално биха се отказали от работата си или биха потърсили работа на друго място, ако не се чувстват подкрепени от своите екипи да работят по начин, който им е удобен.
Същевременно две пети (40 %) от работещите в офиси са по-малко склонни към „тихо напускане“ или демотивация на работното място, ако работодателите им предлагат хибриден модел.
Реалността за компаниите, които не предлагат хибридна форма на работа, е, че ще загубят най-добрите си кадри – шестима от всеки 10 (62%) служители, работещи в хибридна форма на работа, заявяват, че биха обмислили да напуснат работата си, ако трябва да се завърнат в офиса пет дни в седмицата.
Освен това, 71% биха отказали нова работа или позиция, която е свързана с дълго пътуване до работното място, а 72% биха обмислили само нови длъжности, предлагащи възможност за гъвкава работа от всяко място.
Освен че повишава нивата на продуктивност (78%), хибридната работа дава възможност на служителите да вземат решения за работните си графици въз основа на това кога и къде работят най-добре (92%) – един от най-важните фактори, които предотвратяват тихото напускане на служителите.
55% от работещите, които в момента не разполагат с гъвкавост да работят откъдето искат, смятат, че биха изпитали по-голямо удовлетворение от работата и по-голяма продуктивност, ако техният мениджър им позволи да работят по хибриден начин.
Проучването определя и трите основни признака на доброто управление:
- стимулиране на баланса между професионалния и личния живот
- доверие към служителите, че могат да свършат работата си от всяко място
- достъпност и отвореност за разговори за нови начини на работа.
Това се подкрепя от академичните изследвания на професор Блум, професор по икономика в Станфорд и световноизвестен експерт по темата за хибридната работа, който казва, че компаниите, които предлагат този вид гъвкавост, могат да очакват намаляване на броя на напускащите с до 35 %.