Макар Европейският парламент да гласува по-реалистичен подход към Евро 7 в сравнение с това, което Европейската комисия предложи миналата година, въпросният стандарт все още е с висока цена и в много критичен момент от трансформацията на индустрията, изтъкват от АСЕА.
„Остава фактът, че Euro 7 представлява значителна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация“, отбелязва генералният директор на ACEA Сигрид де Врис. „Това също идва в изключително предизвикателен геополитически и икономически контекст, белязан от скок на цените на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и изоставащо потребителско търсене. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и индустриалната конкурентоспособност“, добавя тя.
По думите й не може да има съмнение относно ангажимента на индустрията за подобряване на качеството на въздуха. Ето защо автомобилната индустрия вече е вложила значителни ресурси в най-новите европейски стандарти за замърсители, Euro 6/VI. „Тези инвестиции се изплатиха, тъй като днес емисиите на отработени газове едва могат да бъдат измерени“, коментира де Врис.
Според асоциацията трябва да се обърне внимание на емисиите от спирачките и гумите с Euro 7, тъй като те са приложими и за електрически превозни средства и ще бъдат водещият източник на емисии на замърсители по пътищата в бъдеще. Въпреки това, тъй като методите за изпитване на неотработени емисии са изцяло нови и неизпробвани, трябва да се гарантира техническата осъществимост на тези нови цели.