fbpx

Volkswagen Group едноличен лидер по продажби в Европа на фона на нова конкуренция

Кои марки автомобили печелят конкурентния автомобилен пазар в Европа през 2025 г. и каква част от продажбите им са електрически и хибридни превозни средства?

На този въпрос отговаря изданието Visual Capitalist обобщавайки най-продаваните марки автомобили в Европа през първата половина на 2025 г., използвайки данни от JATO Dynamics чрез Best-Selling Cars. Посочва се и делът на продажбите на двигатели с вътрешно горене (ICE) спрямо продажбите на хибридни и електрически превозни средства (EV) за всяка марка автомобили.

Автомобилите от Volkswagen Group остават най-продавани в Европа с над 1,8 милиона продадени бройки през първата половина на 2025 г. Въпреки че все още силно разчита на двигатели с вътрешно горене (72% от продажбите), Volkswagen постоянно увеличава предлагането си на електрически автомобили, което сега представлява 28% от продажбите.

Volkswagen поддържа значителна преднина пред Stellantis, втората по големина автомобилна марка с 1,04 милиона продадени бройки през първата половина на 2025 г. Stellantis има най-висок дял от продадените автомобили с двигател с вътрешно горене сред 10-те най-големи автомобилни марки – 83%, като само 17% от продажбите идват от електрически или хибридни превозни средства.

Visual Capitalist

Нови конкуренти на европейските автомобилни марки

Renault Group (704 023) и Hyundai Motor Group (540 917) са съответно трети и четвърти, като и двете имат 43% от продажбите си, идващи от хибриди или електрически превозни средства.

Премиум марки като BMW Group (40% електрифицирани) и Mercedes-Benz (34%) също бързо преминават към по-електрически и хибридни предложения.

Междувременно, китайската Geely Group (с 67% от продажбите на електрически или хибридни автомобили) набира скорост в Европа с конкурентни предложения за електрически автомобили и се нарежда на девето място по общи продажби с 202 230 броя, точно пред Nissan (165 645) и зад Ford (257 337).

Предимството на Toyota в електрификацията в Европа

Toyota е на шесто място с близо 479 000 продадени автомобила, но се откроява със своята стратегия за електрификация.

Забележителните 86% от европейските ѝ продажби са хибриди или електрически автомобили, най-високият дял от всеки водещ автомобилен производител. Силната хибридна гама на Toyota и нарастващото приемане на електрифицирани модели в Европа ѝ помогнаха да се конкурира с по-големите и местните марки.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"