fbpx

Volkswagen планира затваряне на заводи и съкращения в Германия

В Европарламента зрее скандал заради новия завод на „Фолксваген“ в Турция

За първи път Фолксваген обмисля затварянето на фабрики в Германия, съобщава Ройтерс. Изтъква се, че това е ход, показващ нарастващия ценови натиск от азиатските му конкуренти, пред който е изправен най-големият производител на автомобили в Европа.

Решението бележи първия голям сблъсък между главния изпълнителен директор Оливър Блум, когото анализаторите описват като по-консенсусно настроен от неговия предшественик Херберт Дис, и синдикатите, които имат значително влияние във VW.

Работническият съвет обещава „ожесточена съпротива“ на плановете, според които един голям завод за превозни средства и един завод за компоненти в Германия за остарели.

Главният финансов директор Арно Антлиц ще говори пред персонала заедно с шефа на марката Volkswagen Томас Шефер на среща на работническия съвет в сряда, 4 септември. Ръководителят на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, член на могъщия синдикат IG Metall, казва, цитиран от Ройтерс, че очаква главният изпълнителен директор Блуме също да се включи в преговорите, добавяйки, че срещата в сряда ще бъде „много неудобна“ за ръководството на групата.

Преди време анализаторите посочиха обектите на VW в Оснабрюк, Долна Саксония и Дрезден, Саксония, като потенциални цели за закриване. Провинция Долна Саксония е вторият по големина акционер на Volkswagen и в понеделник подкрепи преразглеждането му.

Volkswagen, който поддържа около 680 000 служители, заявява, че е принуден и да прекрати своята програма за сигурност на работните места, която е в сила от 1994 г. и предотвратява съкращения на работни места до 2029 г., добавяйки, че всички мерки ще бъдат обсъдени с работническия съвет. Според IG Metall  сигурността на работните места обхваща заводите на Volkswagen във Волфсбург, Хановер, Брауншвайг, Залцгитер, Касел и Емден.

Ситуацията е изключително напрегната и не може да бъде преодоляна с прости мерки за намаляване на разходите“, заявява Шефер в изявление.

VW, който движи по-голямата част от продажбите на Volkswagen, е първата от марките на концерна, която се подлага на кампания за намаляване на разходите, целяща 10 милиарда евро спестявания до 2026 г., докато се опитва да рационализира разходите, за да оцелее при прехода към електрически автомобили.

Volkswagen, чиито акции затвориха с ръст от 1,2% след новината, загуби почти една трета от стойността си през последните пет години, което го прави най-зле представящия се сред големите европейски производители на автомобили. Той е в среда от предизвикателства в Европа, САЩ и особено Китай, където местните производители на EV, водени от BYD, взимат пазарния му дял. Той е загубил повече стойност на акциите, отколкото който и да е основен конкурент през последните две години.

Плановете на Фолксваген са последният удар за германския канцлер Олаф Шолц, чиято тристранна коалиция понесе щети по време на регионалните избори в неделя, при които крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“ лидира в една провинция и остана втора в Саксония.

Според Карстен Бжески, глобален ръководител на макросектора в ING Research, „Ако такъв индустриален гигант трябва да затвори фабрики, това може да е отдавна закъснелият сигнал за събуждане, че мерките на икономическата политика (на Германия) трябва да бъдат значително засилени“, цитира Ройтерс.

Министерството на икономиката на Германия заявява от своя страна, че ръководството на VW трябва да действа отговорно в предизвикателна пазарна среда, но отказва да коментира конкретно планираните съкращения.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"