Въздушният транспорт бе сериозно засегнат от пандемията. За да увеличат оборота си, авиокомпаниите предприеха кампания на ниски цени до такава степен, че по някои вътрешни линии пътуването със самолет излиза по-евтино отколкото със SNCF (френските държавни железници, б.пр.), съобщава Franceinfo.
В надпреварата на цените победителят не винаги е очевиден. Много маршрути излизат по-евтино със самолет, отколкото с влак. Например за пътуване от Париж до Марсилия с влак цената е 107 евро срещу 50 евро с Air France. Същото се отнася и за маршрута Лион-Лил. Разликата в цените обаче безпокои привържениците на ж.п. транспорта.
От своя страна SNCF защитава цените си. Нейните разходи за поддържане на инфраструктурата и подвижния ж.п. състав са значително по-високи от тези на въздушните компании.
„Проблемът не е, че влакът е много скъп, а че самолетът не е достатъчно скъп. За нас е невъзможно да поставим цена на билета от 30 евро за пътуване от Париж до Тулуза“, обяснява Жан-Пиер Фаранду, президент на SNCF.
„Air France дърпа цените надолу, преди всичко, за да е конкурентен на low-costs компаниите по вътрешните линии“, казва и Арно Еме, специалист по транспорта. „Това са промоционални цени, които имат за цел привличането на клиентелата, за да могат след това да се продават билети за далечните дестинации“.
В тази ценова война SNCF залага на абонаментите карти. Едва една четвърт от пътуващите по френските железници плащат пълната тарифа.