fbpx

Едва 10% от предприятията у нас търгуват онлайн

През 2020 г. 22% от предприятията в ЕС съобщават, че имат онлайн продажби, като при 19% е-търговията е достигнала най-малко 1% от общия им оборот, което е увеличение с 1 процентен пункт (п.п.) в сравнение с 2019 г. и 6 п.п. нагоре от 13% в 2010 г.

Евростат коментира, че ковидпандемията е повишила интереса и на клиентите, и на бизнеса към онлайн продажбите.

България е на предпоследно място в ЕС с 10% предприятия, използващи онлайн търговия. 8% от тях съобщават, че правят поне 1% от общия оборот чрез е-търговия.

Дания регистрира най-висок дял на предприятия, продаващи онлайн (електронни продажби от поне 1% от общия им оборот) с 38%, същият дял като предходната година. Ирландия и Швеция са на второ място с по 34% всяка, регистрирайки увеличение с 1 и 3 п.п. в сравнение с 2019 г.

Белгия и Финландия регистрират най-голямо увеличение на предприятията, продаващи онлайн (електронни продажби от поне 1% от общия им оборот) през 2020 г., като и двете имат увеличение с 5 процентни пункта до съответно 31% и 24%. За разлика от това, Румъния регистрира най-голям спад сред държавите-членки, спад с 6 п.п. до 12%, следвана от Чехия (-5 п.п. до 25%) и Португалия (-4 п.п. до 16%).

Данните на Евростат сочат също така, че през 2020 г. 19% от предприятията в ЕС са извършвали онлайн продажби с помощта на уебсайтове или приложения. 17% от фирмите извършват уеб продажбите си чрез собствен сайт. В България 8 на сто от фирмите използват собствени сайтове за е-търговия, а усклугите на приложения ползват 12 процента от предприятията.

Подобно на предишни години, въз основа на местоположението на клиентите, най-често се е продавало на клиенти в собствената страна (22% от предприятията), продажбите на клиенти в други страни от ЕС са 9% и едва 5 на сто са продажби в трети страни.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"